onsdag 21 december 2016

Onsdag eftermiddag


Sitter här å mår sämre... sämre än vad jag gjorde igår,
trött, vansinnigt trött å en värkande kropp.

Jag har väldans ont i min nacke, axlar och armar,
jaa jag har problem att lyfta armarna ovanför naveln... 😕

Mina ögon värker, jag har tydligen använd dem för mycket,
ögonen kliar å rinner, känns som om jag har fått skavsår i ögonen.

Jag har ont i min ländrygg, i mina höfter,
ont i ben och fötter...

 
Faan... jag är slut som människa.





Nu ska jag dricka lite kaffe innan jag hämtar hem Elin,
Elin har gått i skola idag å gick därefter ner till mina föräldrar/morfar & mormor,
jag fick inte komma å hämta henne före kl 17 eftersom hon skulle äta middag där.

Morfar, Elin & mormor för en så där 6 år sedan,

8 kommentarer:

BP sa...

Shit! Usel tajming med tanke på julen. Men du slapp i alla fall laga mat åt Elin...
Hoppas du mår bättre snart så att du åtminstone överlever julafton. Styrkekram!

"LillaSyster" sa...

Mysigt att få äta middag med mormor och morfar och skönt att hon är pigg igen, här vill febern inte ge sig. Har nu vaknat tre dagar med 39 graders feber. Men imorgon är det ju dag fyra och då kanske det är bra=) Man kan ju hoppas. Men jag ska inte klaga du har det flera resor värre, lider med dig. Ha lugn kväll. Kram

znogge sa...

Med tanke på kommande helger var tajmingen inte den bästa men du får avsäga dig markservicen. Skönt för Elin att vara tillbaka i skolan igen och mysigt att träffa mormor och morfar.

Kram

Nilla sa...

Men usch så tråkigt att du mår så dåligt. Kan tycka att du borde få lite julledigt från bråkig kropp. Kram

Hemmamammafru sa...

Mia, 46 år, Småland!

Älskar att skriva och jobbar på att få min blogg att växa uppåt och min blogg ska handla om mina diganoser och psykisk ohälsa och får ut den till allmämheten. Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om det här med diganoser och psykisk ohälsa m.m

Jag har skapat denna blogg för att få dela med mig av mina tankar kring psykisk ohälsa berätta om hur det påverkar mig och förhoppningsvis kanske kunna stötta andra!

Mina diagnoser är autismspektrumstörning, Asperger, Autism, Utvecklingstörning, OCD, depression och m.m.


Ställ gärna frågor i fall ni undrar något ingen fråga är för dum!


Vill ni ha kontakt med mig så får ni fråga efter den! Min E-mailaadress!

Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång!

Min blogg är personlig mest och man får läsa om vad som pågår i min vardag.

Mer får du veta efterhand vad som kommer att hända fram över!

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

TantGlad sa...

Min fina vän....låter inte bra att du mår skit. Men jag hoppas du ska få må bättre snart som möjligt.

KRYAPÅDIG kramar

Annie sa...

Men så jobbigt för dig med det onda :(
Usch vad det känns drygt och jobbigt när smärtan blir större och man har ont på så många ställen.

Hoppas denna dag blir något bättre för dig<3

Sv: nä jag kommer nog inte bli "frisk" så att säga, har ju all värk och så fortfarande, på samma ställen. Och domningar å allt.
Nåt kroniskt är det, kronisk värk. Jag är ju nästan övertygad om att det är fibron .. Men att få utredning för sånt vekar ju nästan omöjligt i dagens samhälle. Verkar som att sånt var lättare för några år sen ..

Kommer inte gå tillbaka till att plugga, iaf inte nu eller snar framtid .. alldeles för stressigt och alldeles för mycket att göra.

Har pratat lite lätt med läkaren om ev arb träning 25 % framöver och det skulle nog på sätt och vis vara bra för mig. Men bara om det känns så det fungerar o beroende på hur jag mår psykiskt. Hon är bra :)
Det vart lite långt ;)

<3

Ami sa...

Skönt att Elin är bättre och kunde gå till skolan.
Men så trist att du känner dig sämre!
Kram och krya på er!