tisdag 6 december 2016

Måndagspromenad med Frost i mörkret

Måndag eftermiddag
Numera är det ju mörkt stor del av dygnet,
på ett ungefär har vi dagsljus mellan 8.30 - 15.00
men det kan variera efter vädret... molniga, gråa dagar blir det sällan dagsljus,

Jag var ut med Frost igår  eftermiddag...

Frost är en Europeisk slädhund (Eurohound),
även kallad Scandinavian hound,




På dessa tre nedre bilder är vi på väg hem efter vår egen väg genom skogen,
Yes som synes är det mörkt... vi har inte nån upplyst väg.

Det är en av anledningarna till att Elin inte kan gå till skolan själv om morgonen,
eller kan... hon vill inte, tycker det är läskigt i mörkret.

 Här står vi precis intill infartsvägen hem till oss,
där vår postlåda bor,

 Har gått ungefär halva vägen hem...

Ljudpricken där framme är vår gård... nu är vi nästan hemma på vår gård,

8 kommentarer:

Trollet sa...

Förstår om hon inte vill gå själv!

Veiken sa...

Snart vänder det och blir ljusare igen. Mörker och kyla är inget kul alls. Jag förstår Frost! Kram

"LillaSyster" sa...

Ja, nu är det mörkt. Men snart så blir det ljusare igen, det ska bara vara Lucia först och stå still några dagar där den 21a december. Men sen!!! =) Ha en fin tisdagskväll. Kram

Miranda Frings sa...

Det är korta dagar just nu. Vad ger du dina hundar för foder? inte illa menat, men det ser inte bra ut hur de ser ut. Alldeles för magra....! Har vänner som har draghundar, har många vänner som har andra hundar än dom jag har, men dina hundar är för mager! Väl menat. Kramen

BP sa...

Måste säga att jag är väldigt impad över den fina bildkvalitén på dina foton. Nattbilder har jag då alrig lyckats med. Men det har definitivt du gjort!
Förstår Elin helt och hållet. Skulle inte ens som vuxen gå där i mörkret utan gatubelysning. Du har en väldigt klok och förståndig dotter!!!

Å eftersom jag tycker att det knappt blir ljust här heller så kollade jag faktiskt upp när solen gick upp/ned här idag: 08:27/14:50. Dryga sex timmar med en lågt stående sol alltså. Trodde skillnaden mellan Åsele och 08 skulle vara större. Nu har jag lärt mig nå't igen;-)

znogge sa...

Jag förstår mer än väl att Elin varken vill eller vågar gå själv när det är så pass mörkt. Skulle kännas väldigt ödsligt och ensamt...

Kram

Nilla sa...

Jag förstår Elin <3 kram

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Usch så tråkigt med mörker och kyla! :(