fredag 30 december 2016

Annandag Jul


Bilder Annandag Jul

 

Vi gick på promenad jag å C med the dogs



 Himlen hade en fin färg


 Nu var vi långt före Bullen the hot dog & C

Frost gömmer sig bakom kopplet


Sedan blev det lite utelek

 

 C har en strategi...


 Att åka rakt var inte enkelt



 
Klara, färdiga... åk

 
Omkullkörning

 Lite vila

 Storasyster & Lillasyster

 
C försöker gömma Elin under snön



 Karusell?




 En slagen hjälte

Hemma på vår gård


 
Elin åker snålskjuts


Numera får jag typ tvinga ut Elin, hon som tidigare gillade att vara ute,
väljer nu inomhus och antingen iPad eller tv-spel ifall hon får chans att välja,
men då storasyster var med ute och åkte skrana så var det skoj att vara ute,
tyvärr bor ju storasyster i Umeå så det blir sällan möjlighet att leka ute.

9 kommentarer:

Day by Johanna sa...

Så härliga bilder!

BP sa...

Stora- och lillasyster klickar, det syns! Klart Elin väljer inomhusaktiviteter annars. För hur roligt är det att leka snölekar med sin morsa eller farsa på en skala från 1-10;-)

Många av dina bilder är otroligt bra:-) Du har fångat stämningen perfekt i alla bilder. Bra jobbat där!

Veiken sa...

Härliga annandagsbilder.... Verkligen roligt med syskon som är ute och leker tillsammans. Gott Nytt ÅR. Nyårskram

ullie sa...

oj vilka bilder o va mycket snö ni har
tjejerna hade gillat vara där o leka med elin de älskar snö o mamma bara avskyr ha ha felicia sa senast idag ( lite kallare visserligen ) tyckte nog jag såg några små flingor ute.. hmm nää tyvärr inte he he

ja gud va ja avskyr mobiler som går paj. konstigt vi gjorde det samtidigt Har tappat min flera ggr o har den i mobilväska men tro r vårdtagaren hade något skräp på golvet o den ramla precis där typiskt. o ja är där me fingrarna o stryker över allt så kollar ju stup i ett på instagram som jag blivit beroende av ha ha men ja så dumt o måste nog byta skärm
fint slut på året vännen o ja gott nytt då ses vi igen KRAMAR

Ama de casa sa...

Det ser riktigt mysigt ut där i snön, faktiskt. Så här i jul- och nyårstider passar det ju bra :-) Kul också att se att Frost är sitt gamla vanliga jag :-D
Tack för alla goa kommentarer, snart är jag nog på banan igen så jag kan se vad som hänt i världen utanför kryssningsskeppet :-D
Ha en riktigt fin nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!
Kram

Anonym sa...

Vilka härliga vinterbilder. Ja, tänk va´ kul man hade
i snön, när man var barn, men som BP säjer, man måste ha
en lekkamrat för att kunna riktigt njuta. Jag gillade att
åka skidor; vann min första buckla, när jag var 7 - blev 3:a på 1 km. :)

Önskar dej och de dina ett Gott Nytt År! Ruth i Virginia

TantGlad sa...

Underbara bilder och GOTT NYTT ÅR!

Annie sa...

Vilka härliga vinterbilder :) och vad mycket snö ni har! :)
Här är nästan snön helt borta, tyvärr.

Sv: Jag förstår så vad du menar :)

Är själv glad att det inte är nåt värre också, trodde det ett tag för jag har haft grym värk o smärta i magen och massa annat. Men min mage är verkligen så kollad på Hc och även kollad på akademiska-så det är bra. Har fortfarande problem o tar laxerande för att det ska funka, men som sagt bättre ändå ... :)

Kramar<3

znogge sa...

Vilka underbara vinterbilder! Nu önskar jag dig och din familj en fin nyårsafton :D

Kram