söndag 11 december 2016

3dje advent


Hemma i vårt kök... Bullen väntar på att få nå gott ☕


Bullen The hot dog, the one and only




Skickat från min iPhone

Minus 27 grader kallt då jag gick ut med The Dogs
Aningen fryskallt
Blev ju inte direkt långvarig där ute å ingen kamera fick följa med ut⛄️
Har skjutsat Elin till stallet för typ en timme sedan så snart ska hon hämtas🐎🐎
I eftermiddag är planen att umgås med far, mor och syster,
min 08a syster är på besök över helgen, hon kom mitt på dan fredag å åker hem i kväll
Jo men Yes ha en fin 3dje advent 🕯🕯🕯


 Sju av SMHI:s mätstationer i Västerbotten låg i köldtopp efter den kalla morgonen.

Kyligast var det i Gielas, Vilhelmina med minus 31,2 grader
mellan klockan 07.00 och 10.00.
– Natten har varit klar och kall över norra Norrland. Vilhelmina,
 Gielas och Buresjön hade i morse ca 30 minusgrader,
skriver SMHI på sin hemsida.
Därefter kom sex andra länsplatser tätt inpå varandra:
Buresjön – 30,6
Vilhelmina – 30,4
Sorsele – 29,3
Åsele – 28,1
Gunnarn – 27,7
Hemavan Flygplats – 27,4
Kylan dämpas, men vinden tilltar.
Det skriver SMHI nu i en prognos för det närmaste dygnet:

5 kommentarer:

Ami sa...

Oh, så kallt ni har! Förstår absolut att ingen kamera fick följa med ut!
Kul att din syster varit på besök några dagar!
Kram och trevlig söndag!

BP sa...

Bullen är duktig på att stå modell. Ser ut som han gillar det!
Det jag inte uppskattar är er kyla - usch. Så jag ska genast sluta gnälla över noll grader och ymmigt snöfall i två dagar;-)

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

åh fy bubblan o jag klagar på 1 + grad till -6 grader hehe.
Det är ju inget mot vad ni har hehe.
stor varm kram

ullie sa...

åhhh nää men guuud det är ju otäckt va kallt. usch att ens gå ut måste man ? Vill vovvarna verkligen gå ut?

ja du den granen va verkligen rosa hi hi felicia gillar att i rosa o hade gillat den

va rädd om dej vännen om du/ ni är ute kramar

Nilla sa...

Fy bubblan så kallt. Jag är inte alls avundsjuk. Kram