söndag, december 04, 2016

2a advent SÖNDAG


Hur galet är det inte...
igår minus 22 grader kallt, riktigt kallt kändes det,
 och just nu kl 20.35 är det plus 3.5 grader varmt å det droppar från taket,

Klimatförändringar.


Slänger in ett par bilder från 2advent 2011

 

 
Elin & Bullen hemma på vår gård 2011

Fann även ett par bilder från december 2010

  
Elin och morfar hemma hos morfar & mormor på Fågelstigen

  
Elin och mormor bakar lussebullar hemma hos morfar & mormor på Fågelstigen

 
 

9 kommentarer:

znogge sa...

Det var verkligen tvära kast i temperaturen. Här ligger det stabilt på några grader över nollan och barmark. Passar mig perfekt!

Kram och trevlig kväll :D

"LillaSyster" sa...

Oj, det var ju både vinter och sommar på ett dygn..... inte riktigt men stora skillnader. Härliga bilder på lussekattsbaket. Ha nu en bra start på nästa vecka! Kram

BP sa...

Vilket härligt inlägg! Här känner jag verkligen värme, å då menar jag inte temperaturen som gått upp sisådär 25 grader över ett dygn hos dig!

Här hade vi den kallaste natten hittills i år (för dig löjligt låga fem minusgrader). Under dagen steg temperaturen till en hel plusgrad. Alltså är det varmare hos dig 900 kilometer norröver. Otroligt!!!

PS. Tack så hemskt mycket för din kommentar. Du har verkligen järnkoll på musikfronten... också. Det har jag abolust inte. Så 1 000 tack:-) DS.

KajsaLisa sa...

Vilket omslag, men vinterbilderna ute på gårdsplanen blev fina.

Nilla sa...

Oj, vilka temperaturskillnader. Vi som tyckte det svängde här nere med -7 igår och +5 idag :-) kram

Anonym sa...

Som vanligt håller jag med BP - Vilket härligt inlägg!
Väder är underbart - Vad annat skulle man kunna snacka om? :)

Ruth i Virginia
(där vi har haft en grå dag med LAGOM temperatur)

MartinaOlsson sa...

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 5 i min julkalender nu är öppnad :) I dagens lucka kan du vinna ett superhärligt läppglans från Lady Green! Känner du att detta är någonting som du skulle vilja vinna? Klicka då på länken här nedan för att vara med och tävla!
http://martinaolsson.myshowroom.se/63860/julkalender-lucka-5-5/
(en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

ullie sa...

ja men visst är det så där kasst väder. tror det e därför man blir sjuk är ju inte speciellt kanske men me tanke på vädret ändrar sej baciller oxå

ha ha ja är du samma som mej höns mamman o måste fånga in alla hönsen innan sängdax . avskyr när tim e ute med kompisar eller maken jobbar o kommer hem elva vem sitter o halvsover o väntar då hm hm

kom hem rätt tidigt idag men nä redan mörkt kl 14 ... ger upp om foto snart
kramiz o fin kväll

Annie sa...

Ja jag håller med dig, det är inte klokt med dessa kast i klimatet ..

Vilka härliga bilder med lussebak :)
Jag ska faktiskt ta en fika nu, kaffe o lussebulle ;)

Sv: Tack! dina ord värmer verkligen<3

Hoppas att DU har en hyfsad/bra måndag :)

Kram*