fredag 4 november 2016

Vad jag ser på tv


Jag är vanligtvis inget big fan av svenska tv-serier,
men dessa två - med viss samproduktion med andra europeiska länder -
är helt klart sevärda.

Bildresultat för svartsjön tv serie
 SVARTSJÖN
Historien i Svartsjön tar sin början då den unga rikemanssonen 
Johan bestämmer sig för att öppna den tidigare nedlagda skidorten Svartsjön, 
som stängdes på grund av några mystiska dödsfall för 20 år sedan. 
 Tillsammans med en grupp vänner och flickvännen Hanne tar Johan över stället, 
och gänget inleder en lustfylld vistelse med skidor, fest och flirtar. 
Men snart börjar mystiska händelser splittra gruppen, 
och när den extrema kylan gör livet svårt i Svartsjön börjar sprickorna i gänget bli allt tydligare.

Bildresultat

Midnattssol
Fransk-svensk thrillerserie

Det brutala mordet på en fransk medborgare tvingar den franska mordutredaren Kahina Zadi (Leïla Bekhti) att resa till Kiruna. 
Tillsammans med Anders Harnesk (Gustaf Hammarsten), 
åklagare av samisk börd, inleder hon en utredning som snart får svindlande proportioner.
Fransmannens död visar sig vara det första i en serie symbolladdade mord som öppnar en avgrund av hat och konflikter där alla kan vara mördare eller offer.
Anders Harnesk gör allt för att utredningen inte ska slita sönder gruvsamhället.
I jakten på mördaren tvingas Anders och Kahina,
som är av berbisk-algerisk härkomst, konfrontera sina ursprung som de båda valt att förneka.

10 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Åh spara avsnitt av "Midnattsol", den vill jag se! Har eventuellt planer på att komma hem bästa helg 😊

Lapplandsjäntan sa...

Nästa ska det såklart stå

znogge sa...

Jag är dålig på att följa TV-serier tyvärr så det får nog bli skärpning nu!

Hoppas Elin får trevligt på discot.

Kram

deninrekampen sa...

Sv: Jag hade super trevligt! Skrev precis ett inlägg om det hihi. Aldrig skrattat så jag fått tårar i ögonen på en bio! Förrän nu hihi.

Oh den serien, midnattsol är så bra!! Inte sett Svartsjön, kanske borde kolla?? Vilken kanal? :)

Allt bra med dig? Kram

Annie sa...

Jag har inte sett nån av dem faktiskt.

Är dålig på svenska serier tror jag. Blir mest amerikanska typ Greys,
Fast "gåsmamman" vill jag se igen, den var riktigt bra :)

Sv: Tack, kul att Du gillade det :)

Hoppas Du får en skaplig/så bra som möjligt-fredag :)

Kram

Ama de casa sa...

Jag har inte sett nån av dom där serierna... Kanske borde ge dom en chans?

Ha en härlig fredagskväll! :-)

Therese sa...

Midnattssol gillar jag men nja svartsjön var inget för mig. Ha en mysig kväll! Kram

"LillaSyster" sa...

Här var det omgjort och väldigt färg glatt! Kan behövas nu i novembermörkret. Inatt kom frosten med besked. Burr säger jag bara. Ha en fin helg! Kram
ps jag följer ingen av dina serier. Men snart är det idol. =)

BP sa...

Här har vi nå't gemensamt igen. Förutom svensk-danska serien Bron som jag bara älskar, så tittar jag inte heller på serier, varken svenska eller utländska. Man låser upp sig för mycket tycker jag.

Men Svartsjön och Midnattssol följer jag också. Gillar Midnattssol bättre än så länge, vilket kan bero på att Svartsjön är alldeles för uppsplittrad på grund av reklamavbrotten. Ska bli spännande att se utveckligen i båda serier.

FREEDOMtravel sa...

Jag har inte sett dem, men hört om dem. Verkar vara flera som gillar dem, så vi kanske måste försöka se dem vid tillfälle.