onsdag 23 november 2016

Vad jag läser 2016





Målet är en bok i veckan = 52 böcker under ett år

 

Boklista


1. Lögnaren av Nora Roberts (vecka 2)
2. Det fördolda av Hjorth Rosenfeldt (vecka 3)
5.  Fjällgraven av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
6. Den stumma flickan av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
7.  Snövit ska dö av Nele Neuhaus  (vecka 8)
8. En förtrollad ö av Nora Roberts (vecka 8)
9.  Himlen är alltid högre av Jonas Moström (vecka 9)
10.  Höstoffer av Mons Kallentoft (vecka 10) sportlov

11.  Blodläge av Johan Theorin (vecka 10) sportlov
12.  Skuggorna av Katarina Wennstam (vecka 11)
  14. De underkända av Hjort, Rosenfeldt (vecka 13) 
  15. Utmarker av Arne Dahl (vecka 14)
16. Skumtimmen av Johan Theorin (vecka 14)
17. Andra andningen av Sofie Sarenbrant (vecka 15)
18. Visning pågår av Sofie Sarenbrant (vecka 17)
19. Ole Dole av M.J Arlidge (vecka 20)


21. Vågspel av Ann Rosman (vecka 24)
22. PRIO ETT av Emilie Schepp (vecka 25)
  23. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant (vecka 27) 
24. Eldjägarna av Mons Kallentoft (vecka 29)
25. Odjuret av Rosenlund & Hellström (vecka 31)
26. Fyrmästarens dotter av Ann Rosman (vecka 32)
27. Tomma luften av Ann Cleeves (vecka 33)
28.  Zack  av Mons Kallentoft och Markus Lutteman (vecka 35) 
29. Skugghäxan av Katerina Janouch (vecka 36)
30. Inte mitt barn av Patricia Kay (vecka 38)


31. Ett vakande öga av Fredrik Olsson (vecka 41) 
32. Välkommen hem av Ninni Schulman (vecka 42)
33. Pojken som slutade att gråta av Ninni Schulman (vecka 43)
34. Vårlik av Mons Kallentoft (vecka 44)
35. Kaninjägaren av Lars Kepler (vecka 45) 
36. Kan man dö två gånger? av Leif GW Persson (vecka 47)

  (inbunden)

Leif GW Persson har skrivit en ny kriminalroman, ”Kan man dö två gånger?”,
och det betyder att den grisige och friskt supande antihjälten Evert Bäckström är tillbaka.
 Fickpluntan är fortfarande på plats, föraktet för omvärlden likaså.
Bäckström mutar helikopterpoliser med sprit och
hämtar damer ur Skilsmässodiket på Riche med samma grymtande livsaptit.
Men i ”Kan man dö två gånger?” utvecklar han även en vänskap med den lille grannpojken Edvin,
en klipsk, närmast Dickens figur med sinne för polisutredningar och rättsmedicin.
Det är Edvin som under ett scoutläger i Stockholms skärgård hittar en människoskalle,
vilken han raskt packar ner i ryggsäcken och överlämnar till kommissarie Bäckström.
Skallen visar sig tillhöra en thailändsk kvinna –
som dock dödförklarats redan 2006 i tsunamin i Khao Lak
och därefter kremerats på plats i Thailand, i närvaro av sin förtvivlade svenske make.

Detta är den första bok jag läser av Leif GW Persson och Kommissarie Bäckström,
jag gillar boken, ett trevligt tidsfördriv, 
kan gott tänka mig att läsa fler böcker med Evert Bäckström i huvudrollen. 

 

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Kollade just och den finns som e-bok på bibblan. Tack för tipset! Jag gillar GW och jag gillar hans böcker också :-)

znogge sa...

Jag är inte så förtjust i hans böcker men man ska aldrig säga aldrig ;-)

Kram

BP sa...

Har läst alla böcker av Leif GW Persson. Jag bara älskar dom och GW:s sätt att skriva. Han är en suverän författare tycker jag. Som expert på tv är jag dock mindre förtjust i honom måste jag säga.

"LillaSyster" sa...

Boken ligger här och bara väntar..... jag fick låna den av mamma. Snart hoppas jag kunna börja läsa den! Kram

Veiken sa...

Min käre make har läst böcker som han har skrivit och gillar dom skarpt! :) KRam

Therese sa...

Mysigt och avslappnande att läsa :)

ullie sa...

Tror du e besatt utav att läsa fniss .. duktiga du <3

vet du ja kommer inte in på någon utav hennes sidor o kan inte skriva så hoppas väl ja inte missar massa röster . ja röstar ju alltid på sånt på kvällarna
hur som helst skrivit o vi får väl se i morg hur det ser ut kram

Deninrekampen sa...

Tack vännen, lite piggare nu, tack o lov för alvedon och ipren så febern sänks.

Hur mår du? Kram <3

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Haha åh, första bilden är ju bara för sann ;)

Ida sa...

Oj vad mycket du läst :D