måndag 7 november 2016

Vad jag läser 2016 - Lars Kepler




 

 

 Målet är en bok i veckan = 52 böcker under ett år

Boklista

1. Lögnaren av Nora Roberts (vecka 2)
2. Det fördolda av Hjorth Rosenfeldt (vecka 3)
5.  Fjällgraven av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
6. Den stumma flickan av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
7.  Snövit ska dö av Nele Neuhaus  (vecka 8)
8. En förtrollad ö av Nora Roberts (vecka 8)
9.  Himlen är alltid högre av Jonas Moström (vecka 9)
10.  Höstoffer av Mons Kallentoft (vecka 10) sportlov


11.  Blodläge av Johan Theorin (vecka 10) sportlov
12.  Skuggorna av Katarina Wennstam (vecka 11)
  14. De underkända av Hjort, Rosenfeldt (vecka 13) 
  15. Utmarker av Arne Dahl (vecka 14)
16. Skumtimmen av Johan Theorin (vecka 14)
17. Andra andningen av Sofie Sarenbrant (vecka 15)
18. Visning pågår av Sofie Sarenbrant (vecka 17)
19. Ole Dole av M.J Arlidge (vecka 20)


21. Vågspel av Ann Rosman (vecka 24)
22. PRIO ETT av Emilie Schepp (vecka 25)
  23. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant (vecka 27) 
24. Eldjägarna av Mons Kallentoft (vecka 29)
25. Odjuret av Rosenlund & Hellström (vecka 31)
26. Fyrmästarens dotter av Ann Rosman (vecka 32)
27. Tomma luften av Ann Cleeves (vecka 33)
28.  Zack  av Mons Kallentoft och Markus Lutteman (vecka 35) 
29. Skugghäxan av Katerina Janouch (vecka 36)
30. Inte mitt barn av Patricia Kay (vecka 38)


31. Ett vakande öga av Fredrik Olsson (vecka 41) 
32. Välkommen hem av Ninni Schulman (vecka 42)
33. Pojken som slutade att gråta av Ninni Schulman (vecka 43)
34. Vårlik av Mons Kallentoft (vecka 44)

Vårlik (inbunden) 

Nu så ska jag börja läsa Kaninjägaren av Lars Kepler 
vilket jag sett framemot sedan jag beställde boken... här ska nu läsas!! 

Kaninjägaren

 Kaninjägaren tar vid där den enorma succén Stalker slutade
 
Joona Linna har suttit två år på den slutna anstalten Kumla när han förs till ett hemligt möte. 

Polisen behöver hans hjälp för att stoppa den gåtfulle mördaren 
som går under namnet Kaninjägaren.
Den enda länken mellan offren är att de alla hör ett barn 

läsa upp en ramsa om kaniner innan mördaren kommer.
Ödets tärningskast placerar överraskande tevekocken Rex Müller mitt i händelsernas centrum. 

För första gången ska han ta hand om sin son Sammy. 
Men istället för tre lugna veckor blir det en fruktansvärd kamp på liv och död.
Joona Linna och Saga Bauer är tvungna att börja samarbeta i hemlighet 

för att stoppa Kaninjägaren innan det är försent.
Du vet aldrig vad ödet har i beredskap för dig, 

vad som kommer att hinna ifatt dig om du inte börjar springa nu.
Thrillermästaren Lars Kepler är tillbaka med en ny bladvändare om 

kriminalkommissarie Joona Linna.


Lars Kepler är en pseudonym för författarna Alexandra Coelho Ahndoril 
och Alexander Ahndoril. 
Som Lars Kepler har de skrivit kriminalromanerna Hypnotisören (2009),  
Paganinikontraktet (2010), Eldvittnet (2011),  
Sandmannen (2012), Stalker (2014) 
och Kaninjägaren (2016) med polisen Joona Linna i huvudrollen.

7 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Den vill jag med läsa kanske skall orka ta tag i det en dag haha!
Fast väntar tills du läst och se om det är värt det ;)

Ja jag ser inget fel med gå till en kurator som tydligen Winne gör, genom att jag gör det kommer jag bli bättre kollega, mamma och parter, ja kanske vän och bloggare med, och det är ju bra, eller? :)
Ja i vissa sammanhang är avlastning bra, eller att barnet faktikst hamnar i fosterhem, men Hugo far inte illa på något sätt här hemma och vi får "avlastning" genom farmor, farfar, mormor och morfar då och då! Det är guldvärt!

Haha ska dock självklart övervägga och ge dig Hugo i julklapp haha vad får jag av dig i julklapp då? :)

BP sa...

Den boken har jag bara läst och hört gott om. Har läst alla deras tidigare böcker och gillat alla. Jag väntar dock till den kommer ut som pocket. Ska bli kul att få veta om du gillade boken.

PS. Tre inlägg idag = du mår bättre, vilket jag verkligen tackar för. Du med antar jag;-)

Misstossequeen sa...

Åh den boken verkar bra :D

Ama de casa sa...

Jag är lite nervös för att läsa böcker om stalkers, har fullt upp med min egen... ;-)

Trollet sa...

Oj så många boktips! Tack!

znoggge sa...

Husse lyssnar på den just nu och tycker den är väldigt bra. Jag får väl ta mig an den jag med...

Hoppas Elin kryar på sig snabbt.

Kram

Therese sa...

Den ska jag låna av min kusin så snart jag läst ut flyttfåglarna. Men nu blir det sängen, kortslutning i hjärnan efter allt arbete med en ansökan... hoppas eln kryat på sig lite ❤️ Kramar!