torsdag 24 november 2016

Torsdagsmorgon




Skickat från min iPhone

Så har det blivit TORSDAG igen,
 jag tycker verkligen att dagarna rinner i väg snabbt, hinner knappt med...
nyss var det söndag å nu torsdag 🙃
OBS jag klagar absolut inte 😶
Minus 8 när jag skjutsade Elin till skolan,
känns kyligt efter ett par dagar med temperatur runt 0,
fort vänjer man sig att det är "varmt" 😜
J är i Lycksele på Sjukhuset för veckans sista REHAB träning,
 igår var han till tandläkaren...
mycket vita rockar i Js liv 🙃
Min mage protesterar, värker,
bråkar å är nalta irriterad,
vore ju så mycket enklare om jag visste varför dessa otroligt ovälkomna skov kommer å förstör... väldans mycket objuden gäst.
😢😢😢
Sover ju mycket dåligt när magen värker...
kan väl säga som så att jag i natt tänkte att jag vet hur tandkrämstuben känner sig...
 jag tror det går att jämföra med mina magplågor 😜
inte för att nån klämmer mig på mitten för att få ut innehållet men, men...
Det är ju så att när magen bråkar blir det mesta jobbigt 😢 tyvärr.
För x antal år sedan fick jag en diagnos
- en kronisk tarmsjukdom -
då sas det att jag skulle behöva bli inlagd på Sjukhus å få dropp så magen/tarmen fick vila när dessa skov kom... men så bytte jag läkare som ansåg att det bara var i nödfall något sådant var aktuellt.
Med dagens sparplan, neddragningar inom vården görs så lite som möjligt i förebyggande, tyvärr.
Hur som haver så har jag väl gnällt klart just för stunden i alla fall 😜
Nu tar jag min sängvärmare Frost å lägger mig en stund å hoppas på mindre ont i magen senare idag då jag har lite att stå i under eftermiddagen.


9 kommentarer:

znogge sa...

Tyvärr är det många sparkrav och nedskärningar inom vården och visst påverkar det patienterna. Inte så att man vill bli inlagd men man ska få den vård man behöver...

Kram

Ama de casa sa...

Hoppas den fina sängvärmaren hjälper din mage att sluta upp med att trilskas!

Ami sa...

Jag hoppas också att din goa sängvärmare ska kurera dig!
Kram

Veiken sa...

Nu kommer jag alltid att tänka på dig när jag klämmer på en tandkrämstub. Lite roligt i allt elände som du har. Gott att Frost värmer dig när du behöver. Kram

BP sa...

Personligen tycker jag att du ändå ska göra ett besök hos en läkare om värken inte ger med sig. Jag menar så här kan du ju inte ha det i längden...

BP sa...

Svar: Tyskarna är nog inte så mycket bättre/sämre en fransmän, spanjorer, italienare med mera med att ofta inte kunna prata engelska. Men just tyskarna med sitt rykte om att alltid vara bäst och veta mest (besserwissers) får sig en extra känga här.
Det här var ju utlandsavdelningen som endast tar hand om pensionsansökningar från utlänningar. Där borde man räkna med att man får samtal från folk som inte kan tyska. Dessutom var de 20 formulären en salig blanding av tyska (de flesta), engelska, franska och spanska. Å engelskan där gick inte att förstå den heller enligt maken - typ Google translate versioner...

ullie sa...

usch gumman ja det är jobbigt med olika läkare me ja blir så sur då min va på kurs i 3 veck visste den andra Ingenting!! va?? liksom gud

vännen ja har skickat med till henne ang röstningen o ja vet inte... Hon svara inte o ja vet inte om den redan e slut eller va som hänt för den finns inte längre ledde ju rätt ok tycker ja så men hade varit kul o vinna ändå en larvig grej men ja ja vi får väl se nu har hon ju satt upp då för jan så ..

kramiz o hoppas du sover bättre idag

Nilla sa...

Det påverkar ju hela kroppen när magen är i olag så inte konstigt att du tycker det är jobbigt. Jag hat också något skov i magen nu utan att veta varför fast jag har det inte alls så jobbigt som du. Kramen

ullie sa...

Här kommer länken vännen funkar det inte kopiera o sätt in på ny sida så ska man komma direkt dit Tack goaste du <3

http://poll.fm/5p1rt-se