söndag 27 november 2016

Söndag 1a Advent




Skickat från min iPhone
🎅🎄
Skyltsöndagen 1a Advent
Elin å Theo är nere på samhället för å kolla in skyltningen.
Inger kom å hämtade dem vid 15tiden.
Här hemma försöker jag finna sådant som försvunnit.
J har fått hem sin nya leksak,
en traktor... inte bara för skoj,
på nått vis måste vi ju kunna snöröja vår gård liksom vägen hem hit.🚜
Tidigare år har vi lejt bort snöröjning, enklast så typ ⛄️
men då han som har snöröjt nu gått i pension,
blev ju det nästan akut kris.
Halv 5 ska jag sammanstråla med Elin på Hembygdsområdet,
där en yttepytteliten julmarknad återfinns,
å kanske slår jag till å köper mig en dörrkrans från Lions. 🎄🙃

Bild 1a advent 2009
 
En mycket liten Elin, 2 1/2 år gammal

7 kommentarer:

znogge sa...

Vilken fin adventsljusstake! Har onekligen gått några år sedan den bilden togs...

Kram och trevlig kväll!

BP sa...

Julstjärna plus julgardiner - är riktigt imponerad!
Den nya leksaken är jag riktigt nyfiken på - här tar dom ju vanliga hjullastare med stora skopar och slänger rubbet på högar lite varstans.

Du verkar inte ha snöstorm som vi då du tänker ge dig ut och gå på julmarknad. Tror din julmarknad är betydligt mysigare än vår lokala variant som vi besökte igår. Den var liksom ingenting att hänga i julgranen om man säger så. Ser fram emot bildbevis från marknaden och på leksaken;-)

TantGlad sa...

Så söt Elin var och är.

Önskar dig en fortsatt fin 1:a Advent

ullie sa...

så fint du gjort
storm här hos oss fryyyyyser brrr varit på julskyltning nu o gjort fransar sen

ja du Tack goaste du men nu har hon gått om igen ja orkar inte.... blää
du e så go peppar <3

så fint du gjort hemma kommer bli bra med traktor
kramizar

Therese sa...

Hoppas er söndag var mysig och att ni får en bra start på veckan 😃

Svar: Ja men exakt så är det!

Ama de casa sa...

Fina Elin! :-)

Kul med en traktor att snöröja med! Skulle jag också vilja ha! Men vi har ju varken en gård eller snö, så det är nog lite onödigt med just en sån leksak här... :-)

Nilla sa...

Gulleplutt Elin <3