torsdag 17 november 2016

Igår Onsdag Umeå & Sjukhuset


På väg mot Umeå,

Återbesök Sjukhuset för Elin,
kontroll av den arm hon bröt i maj.

Tyvärr så var det inte till full belåtenhet, 
då det enligt Ortopedläkaren tydligen har Citat:
 Dött en bit av benet i armbågen. 

Så om åtta veckor blir det ny röntgen igen, 
för att därefter planera eventuella operativa ingrepp. 
Vi fick redan i maj då Elin opererades, 
att risken var relativt stor att olyckan hon råkade ut för då hon bröt armen, 
skulle kunna medföra kroniskt nedsättande av viss rörelseförmåga



Lite tomtar å annat julaktigt var framplockat på Returcentrum i Vännäs.


Två systrar väntar på att få fika, IKEA , Umeå



Far & dotter, IKEA, Umeå

Ingen shopping på IKEA eller AVION shoppingcentrum,
utan "bara" fika å socialsamvaro...
vilket jag absolut inte klagar över.


Skickat från min iPhone

18 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Tråkigt med armen, hoppa att det löser sig på bästa sätt! Nej jag skickar inte hus med posten, det blir leverans av mig imorgon. Och jag är inte pepparkakshäxan. Jag gjorde min deg i tisdags.Nu jobba. Ha en bra dag. Kram

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Så tråkigt att det inte var helt okej med armen, men hoppas att det går att fixa till så hon får full rörlighet. Fika på IKEA är inte fel. Gott och billigt. Ha nu en fin dag. Kramelikram

Therese sa...

Gruvar att köra dit om det är detta väder i morgon... har jobbdag i Umeå i morgon fredag. Håller tummarn att det blir bra med Elins arm så hon slipper op!

Ami sa...

Förstår att det känns trist och oroligt för Elins arm, men du ska se att allt ordnar sig till det bästa för henne :)
Kram

znogge sa...

Tråkigt att höra med tanke på att Elin är så pass ung som hon är. Därför är det bra att de följer upp henne ordentligt. Men inte ser man fram emot fler operationer...

Kram

Ama de casa sa...

Men vad trist att armen inte är helt i ordnings... Hoppas det ordnar sig på bästa sätt!

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

trist med armen stackars elin.
Hoppas din kväll blir fin
kraaam

Therese sa...

Hör av dig om du kommer till Dorotea!!! Har två möten på onsdag men däremellan är jag "fri" . Och visst stämmer det, jag hade stor mage då jag gifte mig 😀

Day by Johanna sa...

Håller tummarna för att det ser bättre ut om 8 veckor! :)

BP sa...

Ja, vad ska man säga om det resultatet då...
Nu är jag ju långt ifrån insatt. Är ingen läkare heller. Men om funktionsnedsättningen är "försumbar" skulle jag troligen inte utsätta dottern för ytterligare en operation. Jag menar om armen fungerar för "dagliga vanor" så är det viktigast. Men om Elin satsar på att bli elitgymnast är det kanske en annan sak;-) Vet ju inte hur mycket funktionen är nedsatt. Om det påverkar hennes dagliga liv är det operation som gäller. Annars skulle jag vara väldigt tveksam...


Ooops, det blev en lång kommentar av en lekman;-) Minns alltid min (snygga) husläkares rekommendation angående "sådana" operationer. Han sa: "Oskurit är bäst..."

BP sa...

Svar: Tusen tack för din fina kommentar:-) Bilder med blå himmel gör sig alltid betydligt bättre än snöslask och grått. Å du - du är himla duktig du med, speciellt dina fina promenadbilder med hundarna:-) Kram!

ullie sa...

så fina de e tjejerna
men oj lilla gumman hoppas det inte blir så stor "sak" utav det utan går bra för henne

fin fredag vännen kramar

TantGlad sa...

Lillvännen då. Hoppas det blir bättre
Ha en jättefin dag och kram.

Annie sa...

Jobbigt med hennes arm! Hoppas det ändå löser sig på bästa möjliga sätt :)

Sv: Ja det är jobbigt. Iaf bättre idag :)

Hoppas Du får en skaplig fredag :)

Kram

Veiken sa...

Oj, tråkigt om Elin måste opereras igen, men armen kommer att bli helt bra är jag säker på!
Social samvaro är det bäst.1 Kram

Ama de casa sa...

Idag var det vår tur att gå på IKEA :-)

Ha en skön fredagskväll!

Nilla sa...

Så tråkigt för Elin �� kram

Ina sa...

Nej vad trist, hoppas ändå att hon slipper ingrepp.