tisdag 15 november 2016

Frost promenad igår måndag


Idag har det inte blivit nån promenad,
detta av två anledningar... finns säkert fler ifall jag skulle behöva en ursäkt 😜
men sanningen är att jag var så trött å magen bråkig,
så jag orkade helt enkelt inte ta mig ut,
dessutom var det ju UTVECKLINGSSAMTAL i eftermiddag...

Ja ja... tar väl å bloggar om utvecklingssamtalet en annan dag, kanske.

Kort sagt: Nää... jag kände mig inte nöjd.
Jag tycker fokus låg mer på det negativa än på det positiva.






Nu till gårdagens promenad i snöyran med Frost.





Under tisdagen har vi fått ytterligare nån cm snö.

10 kommentarer:

BP sa...

Trots att ni fått mindre snö än vi måste jag säga att det ser väldigt kallt ut hos dig. vilket det ju också är (tror jag). Med andra ord så ska du få en eloge att du tog ut dig över huvudtaget. Tro mig, det hade inte jag gjort!!!

Så utvecklingssamtalet gick åt skogen med andra ord. Hoppas bara att Elin som ju var så hamonisk igår inte tar skada av det. Det vore himla synd. Annars får du väl agera "bad guy" här och motivera henne genom att se det som en utmaning att "besegra" läraren eller nå't sådant.

Har ju inga barn, men min åsikt har alltid varit - om någon "slår dig" så slå tillbaka då (läraren i det här fallet genom att motbevisa henne/honom). Ja, jag vet att det är en himla tur att jag inte har barn;-)

ullie sa...

nej men gick det inte bra?

du behöver Inte ta dessa långa alltid tänk så orkar vännen <3 va rädd om dej

Hoppas morgondagen innebär lite bättre mående o du orkar mera
nu lägg dax här för nattugglan ha ha kramiz

znogge sa...

Tråkigt med den känslan efter ett samtal. Tanken är att samtalen ska vara framåtsyftande....

Kram och ha en bra dag!

Annie sa...

Vad tråkigt med negativ känsla efter samtalet.
Jobbigt för dig med magen, förstår att det inte blev nån promenad då ..

Styrkekramar till dig<3

Ama de casa sa...

Synd att du fick såna vibbar av utvecklingssamtalet...

Han matchar både snön och mörkret, fina Frost :-)

"LillaSyster" sa...

Här är det grönt på backen igen, ingen snö i sikte. Och då vet du ju att jag är rätt nöjd =) Men varför har de valt att fokusera på det negativa?? Klart att de måste belysas men inte vara i fokus. Huvudsaken är att Elin mår bättre och vill gå till skolan. Du får väl begära ett nytt samtal i mitten av januari och hoppas på att det negativa "försvunnit" och bytts till något positivt.Kram
ps snigeln fick flytta tillbaka till komposten =)

Nilla sa...

Vad tråkigt att det inte gick som du önskade på utvecklingssamtalet. Det är ju så viktigt att lyfta det som är positivt istället för att fastna i negativt även om det också behöver avhandlas. Kram

Ami sa...

Vad tråkigt att inte samtalet kändes bra!
Hoppas du känner dig bättre i magen!
Kram

deninrekampen sa...

Sv: Jo men precis, svårt att se det positiva man har i livet annars! :)

Jag skulle börja läsa igår, men lyckades somna :) Så får börja idag ;)

Tycker du ska beställa den, för även om jag inte läst den ännu, så har jag en bra känsla utav boken :)

Hur gick det för Elins arm idag?

Kram

Veiken sa...

Ett utvecklingssamtal bör väl fokusera på det positiva. Dessutom ska det väl förmedla vad man behöver jobba lite extra med utöver det som är bra! Tråkigt när det känns så!
Frost gör verkligen skäl för sitt namn i kylan! Kram