onsdag 23 november 2016

Faan så ont i magen, helt jäkla o-kul


Mera gnäll...

Jo Yes jag gnäller...

Ont i magen som faan fortfarande,
helt jäkla o-kul.

Smärtan sitter på vänster sida magen - som alltid typ,
i höjd med naveln... fast typ området som är ont är stort som min handflata,
nu i natt har jag börjat få ont bak i ryggen oxå,
jo men yes jag tror det hör ihop.

Googlade... vilket jag borde ha låtit bli,
kände mig plötsligt både febrig, kräksjuk å väldigt illamående,
ångest dessutom som bieffekt.

Kronisk äggledarinflammation

En kronisk inflammation ger mer obestämda symtom, 
som en lätt molande värk i nedre delen av buken och ibland smärta i korsryggen.

 Men allvarligt så tror jag ju att det onda, 
det värkiga hör ihop med mina irriterade, bråkiga tarmar,
så jag avvaktar väl...

En läkare jag träffade på Sjukhuset Lycksele,
 då det gjordes nån skiktröntgen på mina tarmar för x antal år sedan, 
sa att jag skulle ta mig till Sjukan direkt, 
akut om jag fick mer ont i magen eftersom det kunde bli tarmvred...
 då jag har sammanväxningar efter operationen jag gjorde januari 2008,
då hade jag ju en tumör...

Hur som haver... jag har ont som faan i magen.

Jag hade planer för idag,
men de lägger jag på is...
tänker icke bege mig ut på bilkörning då magen värker,
dumt att riskera något.

7 kommentarer:

lenaiwales sa...

Jag tycker verkligen inte att du gnäller. Du berättar om din svåra situation och det är inte gnäll för mej. Gnäll är när man gnyr om onödiga saker och så är det inte för dej.
Tråkigt att du ska behöva ha det så här och hoppas du kan få hjälp.
Känner för dej!

FREEDOMtravel sa...

Åh så jobbigt! Ont i magen är hemskt! Jag har ju mest migrän (vilket oxå är hemskt) men det senaste året har jag oxå haft magont en del... Googla ska man nog undvika! Magont är svårt att definiera utifrån Google tror jag ... Hoppas att det går över snart!!! Kram

Annie sa...

Tycker verkligen inte heller att du gnäller!
Smärta i magen är ju jättejobbigt! :(
Vet själv då jag haft det en hel del .. har haft gallsten, pankreatit och nu IBS.

Tycker faktiskt riktigt synd om dig .. smärta i magen är absolut värst tycker jag ..

Om det inte blir bättre så kanske du ska söka för det ändå, för säkerhets skull .. <3

Sv: Tack snälla du*

Massa styrkekramar!

ullie sa...

åhh gumman tycker verkligen synd om dej o gnälla får du hur mycket du vill <3
Vet ju hur det e att ha ont o gnäller ständigt men så har ja ständig värk me det är inte så lätt
har ju oxå samman växtningar o som de sa til mej även att de då sitter vid äggledaren är att när man har samman växtningar så gör det ont för de sitter även i hiop me tarmarna o urinblåsa vilket gör smärtan. men ja tycker inte du ska gå för länge vännen utan sök om du har fort såhär ont o några dagar.

ja du hänger du me långt inlägg idag
såhär är det hemma hos mej
Vi har nu en 5 rok. som fördelas på 2 våningar vilket gör det känns större.

övre våningen ingången delas med en annan familj o sen går man in i var sin dörr liksom
På den vånginge ingångsvåningen ligger en långre toa , köket vardagsrum o tims rum Därifrån går man ut på uteplatsen en lite mindre om du nästansåg på ena bilden utav de 4.
från vardagsrummet ligger det en lång snal inglasad barlkong där kissarna gärna är ute i
2 vån då = nedre som vi säger
först en avsmalnad hall som man kommer ner i sen ligger ebbas rum felicias rum efter vandra liksom o vi har skrivbord där om du sett lite garderober
sen längre fram en toa med dusch ( övre har badkar ) och så vårt sovrum . Ifrån vårt sovum går det ut till en liten uteplats oxå men inget staket där ute utan där är ett större gräsområde där barnen lekt mycket . o så har vi studsmatta där nere. vi har ju oå haft et bord o stolar omdu set bilder ( kolla uteplatser bilder ) där har vi ju oxå grillat o så
Härligt då man typ nästan är själv där i o m grön området. Vi funderar på staket men tja kostar ju som allt annat
men du förstår om vi trivs det är svårt att förstå men en rundvandring nån gån kanske det blir hi hi

oj orkade duläsa allt vännen ? NU förstår ja om du vill sova efter detta inlägg ha ha
va rädd om dej fina Ja börjar halv fyra idag så tänkt steka pannkakor till barnen då s jobbar kväll me sånt gillar ja inte riktigt men de klarade helgen galant sååå .

nu kraaaaam

Ami sa...

Jag hoppas verkligen att du får hjälp med din onda mage!
Fruktansvärt med sån värk hela tiden :(
Kram

Nilla sa...

Isch så jobbigt. Kram

BP sa...

Ytterligare en skitdag för stackars dig alltså. Tycker faktiskt synd om dig, riktigt synd!
Att googla sjukdomar - bäst att låta bli, då man riskerar att dö innan man hittat diagnosen;-)
Hoppas du snart mår bättre!!! Kram!