måndag 14 november 2016

En bra måndag



En ovanligt positiv dag,
helt underbart skönt.

Elin har varit helt otroligt harmonisk å positiv.

Hon varken protesterade eller bröt ihop då hon skulle fixa läxan.

Ett HALLELUJA moment.

Så jäkla skönt då vi sluppit både bråk å tårar.



Jag var å tittade på när Elin red,
ja jag var där en mycket kort stund då jag är allergisk,
men YES 😋 jag törs...





Eftersom "ridläraren" tydligen var sjuk, ja hon var i alla fall inte där,
så var det någon ung förmåga som höll i kvällens lektion,
därför fick barnen inte rida helt själva,
en säkerhetsåtgärd.

I morgon tisdag är det UTVECKLINGSSAMTAL klockan 14,
Elin är lite orolig å funderar på vad som ska tas upp...
tidigare har vi alltid haft frågepapper att fylla i men inte denna gång.

5 kommentarer:

BP sa...

Sååååå skönt med en positiv dag för både Elin och dig. Bra tajming dessutom med tanke på utvecklingssamtalet imorgon. Det går säkert också bra ska du se!

När jag ser dina bilder minns jag mina två(!) besök på Sollentunas Ridskola. Skulle göra deras webbsida och fick ju ta några vettiga bilder där. Nu är jag inte allergisk mot hästar, men totalt allergisk mot stanken, speciellt i stallarna. Fy f******n!

Svar: Det var "roligt" att du inte dricker juice. Å jag dricker varken saft eller läskedrycker. Ganska märkligt egentligen;-)

znogge sa...

Härligt att det blev en positiv och bra dag! Hoppas samtalet blir på samma vis.

Kram

Veiken sa...

Jag håller tummarna för att det blir många dagar som är lika bra eller bättre!
Stor kram

Ama de casa sa...

Vad SKÖNT att det blev en sån bra dag! Fortsätt så :-)

Såg mysigt ut med ridlektionen också :-)

Utvecklingssamtalet kommer säkert att gå superbra, nu när ni redan har rett upp en del av orosmomenten i förväg.

"LillaSyster" sa...

Då sitter du på samtal nu och jag hoppas att det blir ett bra samtal där alla får komma till tals. Skönt att läxor och ridningen funkar bra - jag hoppas att hon hittat till "rätt stig" igen efter besöket hos kuratorn. Det är nog inte så dumt att lätta sitt hjärta hos någon som är utomstående och som verkligen lyssnar. Det är ju inte alltid det lättaste att sätta ord på saker och ting och framför allt inte i den åldern. Då kan det vara smidigare att ta ut sin frustration och bråka om läxor och annat hemma med mamma. Ja menar det har ju hänt väldigt mycket på kort tid med tex morfar klart att det blir en oro. Sen alla krav som ställs på en i skolan osv..... Ja du fattar nog vad jag menar. Ha en bra eftermiddag! Kram