torsdag 27 oktober 2016

Sista Torsdagen i Oktober










Skickat från min iPhone

Så har då två dygn gått och nån gång framemot 19tiden bör J vara hemma igen.

Gårdagen förlöpte helt lugnt å stillsamt, inga oväntade händelser.

Mötet med Elins klasslärare och Skolsyster var godkänt,
nu är stenen satt i rullning,
nu får vi se vart det bär hän...

I eftermiddag, kl 14, ska jag ihop med Elin ha ett ytterligare samtal med klassläraren.

Då vi igår eftermiddag var på biblioteket träffade vi en mamma med liten flicka från Slovakien,
Elin läste för den lilla å lekte medan jag å mamman pratade, roligt med nya bekantskaper.
Vi har lite löst planerat in en träff nästa onsdag, det är ju höstlov så vi får se vad som händer.

Fick en oväntad, ovälkommen migränattack igår kväll,
länge sedan sist... skulle tro att oron för Elin gör att min kropp protesterar på olika vis,
min mage är ju väldigt orolig, bråkig och irriterad...
jag har ju dessutom ju extremt mycket värk och svårt att röra mig,
inga promenader sedan i lördags har jag klarat av,
att gå nedför trappor är ett rent helvete... hade problem igår då jag skulle ta mig från Elins klassrum på övre plan ner till Skolsysters rum på bottenplan, det går ju men... ja det är icke lätt.


12 kommentarer:

znogge sa...

Så skönt att mötena gick bra och att stenen är i rullning. Bättre att stämma i bäcken än i ån!

Kram

Annie sa...

Bra att mötena gick bra, hoppas allt kommer gå bra för Elin :)
Jobbigt för dig med kroppen och smärtorna, Du är en kämpe<3

Rolig bild. Jag föredrar Norrlandshunden ;)

Kram*

Ama de casa sa...

Vad skönt att det är på gång nu, hoppas att det löser sig till det bästa så att både Elin och du kan må bättre.
Kram

Ami sa...

Förstår att det känns bra nu när du har pratat med läraren! Skönt att något är på gång :)
Hoppas du snart ska känna dig bättre!
Kram

Nilla sa...

Skönt att samtalet gick bra och att det händer något. Kram

"LillaSyster" sa...

Då hoppas vi att det löser sig smidigt nu när alla vet att det finns ett problem att lösa.
Att du råkat ut för migrän i den här situationen är ju inte helt lustigt även om det känns onödigt - det räcker ju med värken.
Ha en fin torsdagskväll, här vågade sig solen fram en stund när jag körde hem från jobbet. Kram

Veiken sa...

Jag håller verkligen tummarna för både dig och Elin så att ni kan må bra.
Det är alltid trevligt med nya bekantskaper. Riktiga vänner kan man aldrig få för många av.
Svar: Norrland sommartid är helt klart intressant! Kram

deninrekampen sa...

Tack :) <3

Skönt att samtalen med skolan gått bra och att det är igång! Jobbigt med migrän, vilka symtom brukar du få när du får det, eller olika varje gång?

Kram

Days by Johanna sa...

Skönt mötet gick bra. Sånt gillas!

Haha bilden med hundarna var bara för rolig.

Trist med migrän, men du verkar ha en bra förklaring till varför den kom

Days by Johanna sa...

Har inte hunnit tvätta tröjan ännu :( Är lite petig med det, då jag var allergisk som barn, och tycker det ofta är en del kemikalier i kläderna, som jag vill ha bort innan det kommer nära huden, tvättar själv mina egna nya kläder med innan jag använder dem :) Så du får snällt vänta lite till :)

Days by Johanna sa...

Skönt jag inte är ensam om och göra så i alla fall :)

BP sa...

Bra att du har satt stenen i rullning. Mitt motto är ju alltid: det ordnar sig, och det gör det hos Elin också:-)

Migränattacker hade jag också, men efter klimakteriet försvann de nästan helt - max två-tre per år. Såååååå skönt. Ingen tröst för dig dock, då du har några år dit antar jag;-)

Så himla kul med en ny bekantskap där både du, mamman och barnen verkar klicka! Riktigt roligt och lite veckoträffar kanske gör att du glömmer dina egna hälsoproblem för en stund!

Bilden med jyckarna är såååååå klockren! Japp, tyvärr!