onsdag, oktober 26, 2016

Onsdagmorgon







Så har vi varit ensamma ett dygn å Yes det har vi fixat utan problem,
vi är ju trots allt vana vid att J är borta, hemifrån,
jag tror det vore större omställning för the family ifall jag åkte hemifrån,
jag har ju aldrig varit hemifrån - från Elin - inte en enda natt sedan 2008,
så alltså sist jag var i väg på "egen hand" var då jag låg på Sjukhus. januari 2008.

Igår var en sämre dag gällande mitt mående,
jag vet ju inte riktigt hur mycket oron över Elin påverkar mitt sjukdomstillstånd,
Elin gick direkt ner till morfar & mormor efter skolan,
jag körde dit vid 15.45  å vi hade sån tur att vi blev bjudna på go' maten.

Hur som haver barnen kär så blir det en träff kl 13 med Elins klasslärare.

Vi får hoppas att vi kommer ett steg närmare på en lösning.

Dock var det även nu på morgonen inga problem,
inte ett ord om ont i magen eller illamående,
en rätt glad å nöjd Elin,
vilket känns bra i mammahjärtat. 

Men det är ju oxå därför det är svårt att riktigt förstå vart problemet sitter.

12 kommentarer:

Fröken Rödlök sa...

Svar: Tack så hjärtligt .. länk till dej kommer upp så snart tävlingen är avgjord ... om du återkommer imorgon och röstar så glöm inte att lämna ny kommentar, för då är du med i en utlottning =)

znogge sa...

Hoppas att det blir ett givande besök i dag så att ni kan få kläm på var ett eventuellt problem ligger!

Kram

Ama de casa sa...

Vad bra att du fick en träff så snabbt! Håller tummarna att ni kan reda ut det hela så problemet kan lösas.

Ami sa...

Så skönt att ni får en träff så snabbt!
Och visst känns det bra i mammahjärtat när barnen mår bra :)
Kram och lycka till idag!

"LillaSyster" sa...

Kan ju vara så att Elin är orolig för sin morfar - men det kanske är svårt att sätta ord på det?
Hoppas på ett givande samtal och bra att läraren tog tag i det direkt. Kram

Veiken sa...

Oj jag förstår så väl att du är orolig för Elin! Vet hon själv om hon är orolig för något??
Bra med en lärare som tar tag i det så snabbt!
Svar: Tack snälla du för att du googlade. Jag har inga andra symptom än att jag har lite huvudvärk ibland. Läkaren har inte sagt så mycket, utan skickat remiss för några undersökningar! Kram och än en gång tack! <3

Therese sa...

Hoppas du blivit lite klokare och vet vad det bottnar i och att det ska lösas ❤️ Här är det en vecka m jobbar em dvs 1400-00.30 ca så barnen ser inte m, trist. Men bättre vecka till veckan då han är hemma om kvällarna 😊 Kram

deninrekampen sa...

Sv; ah okej, akupunktur är ju så individuellt. Jag har aldrig testat mot värk och så. Utan detta är bara i öronen liksom :) För att få lugn. Vet inte än om det hjälper flera dagar liksom, men just under den timmen jag sitter med målarna i så funkar det! :)

Känns helt okej idag, varit iväg och yogat. Allt bra med dig? Kram

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

gott att bli bjuden på mat kraam

BP sa...

Först och främst - stort tack för din långa kommentar hos mig! Förstår läget liksom...

Ska verkligen bli intressant att läsa hur samtalet med klassläraren gick. Efter att ha läst din kommentar så är jag fortfarande inte så säker på att det är skolan som är problemet, utan kombon av vad du skrev verkar vara de avgörande faktorerna.

deninrekampen sa...

Sv: Stackare :( Brukar du ha problem med magen ofta? :/ Skönt att det kommit igång detta med Elin, jag har inte riktigt förstått vad som hänt, men får kanske läsa mig till det lite mer noggrant :)

Hoppas du får sova skönt i natt och att du mår bättre imorgon! Kram <3

BP sa...

Svar: Tack för din långa och "välgooglade" kommentar. Blogglandia är fantastisk - gud vad man lär sig. Hade aldrig orkat googla. Visste knappt vad ett pulsåderbråck var för nå't...

Såååå bra att så många Landsting satsar på denna undersökning. Men jag tycker fortfarande att det är totalt fel att till exempel Gotland får punga ut med 200 spänn för undersökningen, medan vi nollåttor som tjänar mest i hela Sverige får screeningen gratis.

Å vad gäller vegetarianer/veganer - så är det helt okej för mig med deras matvanor, men på ett "turistställe" som det vi hamnade på idag borde det finnas alternativ tycker jag. Å det gäller liksom även för restauranger/caféer som riktigar sig till folk som äter "vanlig" mat.

PS. Make har inte ens fyllt 65. DS.