måndag, oktober 03, 2016

Måndag, måsten... mycket







Måndag, en dag med måsten... mycket,

Jag börjar med att skjutsa Elin till skolan strax före kl 8,
just nu minusgrader, fryskallt och jo det är kyligt nu.

I samband med lämning av Elin på skolan ska jag köra i väg å se om jag kan få hjälp att slipa knivarna till min mors köttkvarn... förhoppningsvis har jag tur.

Sedan blir det Vilhelmina efter lunch,
jag ska skjutsa min mor till Osteopaten,
min mor har väldans värk i sin rygg,
som Ni troligtvis har hört förr har vi icke tillgång till någon sjukgymnast på Sjukstugan,
så det är bara å gilla läget å söka efter ett alternativ.

Elin blir hemma själv efter skolan,
eller hon kanske har en kompis med sig hem,
men hon slutar kl 14 å J är hemma tidigast vid 16tiden.

Väl hemma... typ vid 17tiden så har jag en stund på mig,
ungefär 45 minuter... i bästa fall,
sedan ska jag skjutsa Elin till stallet,
jo Elin har ju börjat ridning,
egentligen har hon karate på måndagar,
men eftersom jag lovade henne att börja rida ifall hon tränade sin brutna arm så hon slapp operation så blir det nu ridning måndagar fram till i början av december,
har man lovat... ja då har man lovat.

Sedan jag lämnat Elin så ska jag faktiskt på massage,
jag var ju i väg för typ tre veckor sedan å nu är det dax igen,
min ländrygg, vänster höft och vänster ben behöver omvårdnad,
faktiskt så har det känts bättre sedan sist så Yes jag hoppas på resultat.

Eftersom Elin har blivit klar i stallet innan jag är färdigbehandlad så hoppas jag att J kan hämta Elin på stallet så hon slipper stå där ute å vänta till jag kan komma... logistikproblem.

Men sedan... efter 19.30, tänker jag göra ingenting,
det blir noll promenader med the dogs för mig idag.

 

11 kommentarer:

znogge sa...

Oj då, det var verkligen fullt upp! Hoppas logistiken fungerar som den ska :D

Kram

FREEDOMtravel sa...

Oj minusgrader! Vi hade iofs 5 grader i morse, så det är ganska kallt här också...

deninrekampen sa...

Sv: Tack, det känns skönt. Dock känns det konstigt att inte veta ifall hon märkt att jag tagit bort henne eller hur hon mår efter att jag gjorde det.. Men det är en del av min personlighet, bryr mig för mycket om andra..
Men det kan vara en positiv sida med! :)

Hoppas dem kan hjälpa din mamma inte lätt att ha ont.

Hoppas dagen blir bra även om du verkar ha mycket inplanerat!

Va rädd om dig, kram! <3

Ama de casa sa...

Oj, det var ett digert program det. Men du ligger ju så bra till med prommisarna att en uppehållsdag inte gör så mycket :-)

Men fy att det har blivit så kallt nu...

BP sa...

Du hade i alla fall inte tråkigt idag om man säger så. Men just nu när klockan är cirka 20:45 hoppas jag att du ligger raklång på soffan;-)

Annie sa...

Du har verkligen gjort mycket idag!
Bra gjort av dig med alla dem sakerna :)

Hoppas din mamma får bra hjälp av osteopaten :)

Sv: Tack!
Ja det är ett så viktigt ämne ..

Kramar

Nilla sa...

Oj oj, låter som en tuff dag �� kram

Ina sa...

Hoppas logistiken funkade. Hade idag slut på guldmjölkspasta så testade morgondrycken du kör med. Det kändes att den väckte systemet tyckte jag ��

Days by Johanna sa...

Fullt upp igår ser jag. Hoppas allt flöt på bra. Skönt med massage, skulle med behöva gå på det.

Veiken sa...

Vilken dag! Du har väl fått motion tillräckligt och behöver ingen promenad idag! :) Kram

ullie sa...

Hoppas det gick bra med mamma idag ryggen är så himla jobbigt ja vet
hur va ditt massage besök då ?

Hoppas du inte är för trött nu då kramar om o natti kraaaaam