tisdag 4 oktober 2016

Igår måndag

I väntrummet hos Osteopaten hänger denna tavla


En tavla som jag fann på COOP,
jag funderade på att köpa...
men avstod då jag inte vet vart jag skulle sätta upp den.


Nu är det jul igen... lite väl tidigt,


Skickat från min iPhone

Igår var jag som Ni vet till Vilhelmina,
min mor var till Osteopat med sin värkande, bråkande rygg.
Gårdagen avlöpte nästan planenligt, med några förändringar...
Min massage tid blev framflyttad till nästa vecka då hon som skulle behandla mig blivit sjuk.
Men detta innebar mindre stress då jag kunde lämna/hämta Elin på stallet.
I Vilhelmina hade den kombinerade blomster och leksaksaffär redan påbörjat julskyltning 🌲🎅
Lite väl tidigt om Du vill veta vad jag tycker...
Nu ogillar jag ju julen å skulle gärna slippa månaden december då jag har värsta ångesten då det gäller jul & nyår,
detta är ett återkommande fenomen å ja jag gnäller varje år.

Idag har det varit dagen efter igår å dessutom har jag blivit väldigt besviken å ledsen på en person som absolut inte kan tänka sig nån kompromiss, en person som ska ha sin vilja igenom kosta vad det kosta vill... huvudsaken man får bestämma.

Verkligen tråkigt 😢😪

10 kommentarer:

TantGlad sa...

Usch. Låter tråkigt med människor som tror de vet och är bäst. Nä fy.

Visst håller jag med om att det är väl tidigt att plocka fram julen redan nu som vissa affärer gör.

Ha det gott å kram.

"LillaSyster" sa...

Håller med dig, vill inte ha jul i oktober. Och här är det slut med att fira jul. Vi nöjer oss numera med att sätta upp lite stjärnor och ljusstakar i fönsterna. Faller andan på kan det åka upp en belysning i det lilla prydnandskörsbärsträdet- med de hängande grenarna. Julklappar no,no,no bara några enstaka till syskonbarnen 7 & 4 år. Sen rymmer vi helst till ett varmare land,vi är så trött på att ligga och åka runt på hala snöiga vägar och stressa mellan julmat och besök till höger och vänster och många timmar i bilen.
Hoppas nu att du får din behandling nästa vecka och att din mor mår bättre efter besöket. Hoppas att det reder ut sig med den som inte vill kompromissa. Kram

BP sa...

Löjligt med julskyltning redan nu. Herregud det är 11 grader ute och strålande sol, å då går mina tankar inte till julen alls kan jag säga. Är förresten inte ett dugg intresserat av varken jul eller advent heller. Så pynt och alla obligatoriska måste kring denna tid uteblir helt och hållet i det här hushållet. Jo, kanske julskinkan får vara med på ett hörn, å då har vi lagat den alldeles själv:-)

Reta dig inte på energitjuvar. Strunta i dom! De är inte värda uppmärksamheten!

Ama de casa sa...

Häller med BP - ge fasen i att ge energitjuvarna din energi!!!

Jag älskar julen! Kan bero på att vi för mååånga år sen gav upp det där med julklappar och sånt stressande. Vill bara ha fram mitt hysteriska julblink, sen är jag nöjd :-)

Hoppas hon blir frisk snart du får hjälp med dina besvär.

lenaiwales sa...

Julskyltning redan!!! Nej, nu går det för långt!
Tråkigt med personer som bara tar och inte ger.
Hoppas din dag blir fin ändå!

Therese sa...

Till och med jag tycker det är tidigt med jul i affärerna, inte före allhelgona! Har det superbra på detta hotell i Idre, god frukost och skön säng, lite bättre än scandic city som vi bodde på i Östersund. I Saxnäs bodde jag inte kvar, bara mina kollegor från Umeå, jag körde hem på kvällen/natten.., för hemma bäst! ;-) kram

Nilla sa...

Vad jobbigt med en person som inte kan kompromissa. Kram

deninrekampen sa...

Jag har utmanat dig i Liebster Award, vill du anta utmaningen? Självklart frivilligt! :) Om du antar utmaningen, skriv gärna en kommentar hos mig så jag får läsa dina svar! :) Kram

Ami sa...

Usch så jobbigt med såna människor som inte kan kompromissa :( förstår du blev besviken!
Kram

Ina sa...

Åh jag vet inte hur jag ska ställa mig till julen. Har alltid älskat julen men det känns som mycket roligt har försvunnit.