fredag, oktober 28, 2016

Fredag morgon






Så har vi kommit till sista fredagen i Oktober och sista skoldagen innan höstlovet,
känns otroligt skönt med nio lediga dagar... Yes jag gillar lov.




Gårdagens träff med Elins klasslärare då även Elin var med kändes lite "så där",
jag fick en känsla att läraren gärna ville lägga över problemet på oss,
föräldrar, hemmet och så klart morfar.

Nu tror ju jag det är rätt sammansatt,
det är inte enbart skolan å inte bara här hemma - vi föräldrar, familj,
det är så att säga helheten, Elins liv i en klump... typ.

Men det är väl kanske så att det är lättare att välja lägga över skulden på någon annan,
för då blir det ju inte ens eget ansvar... man behöver inte känna sig delaktig.

Ett förtydligande så ingen väljer att missförstå mig,
jag är absolut inte ute efter att skuldbelägga skolan,
som sagt jag tror det är en blandning av olika saker som fått Elin att reagera,
det har ju som sagt hänt en massa från 2 maj å fram till dagens datum,
men eftersom Elin för första gången sedan hon hösten 2012 började Sexårs, 
inte riktigt vill gå i skola, då hon hellre vill vara hemma,
då skolan plötsligt inte längre är den bästa av alla världar,
då känns det som om felet oxå finns på skolan.

Det blev i alla fall prat om den där stängda dörren till Bild lektionen,
å självklart... jag blev icke förvånad, så sas det att Elin missuppfattat situationen,
läraren stängde dörren det var sant, men hon hade ju "bara" skojat om att låsa dörren,
vid sen ankomst skulle eleven knacka på dörren å då bli insläppt.

Sedan vet jag inte riktigt...
Elin säger nämligen en sak till mig och något helt annat till klassläraren,
svårigheten är ju att veta varför... 
visst kan det finnas två sanningar, men det känns ändå konstigt,
på ett sätt känns det som om Elin inte är helt ärlig då hon pratar med läraren,
att hon håller inne med vissa saker.


 Jag fick en även igår eftermiddag migrän, hann dock medicinera i tid,
det blev inte lika illa som under onsdagskvällen,
jag hann så att säga avvärja angreppet.

Däremot har jag vansinnigt med värk,
jag har svårigheter att gå,
dessutom så har jag problem med nacken, axlar och armar,
så nu har jag ont och värk mer eller mindre i hela rörelseapparaten,
men förhoppningsvis blir det bättre... sämre fixar jag icke,
jag har ett besök hos Osteopaten i Vilhelmina inplanerat på tisdag.

Eftersom jag inte klarar av att köra de 7 milen hem efter behandling, 
risken är ju att jag är en synnerligen dålig bilförare...
så ska J skjutsa mig, Elin ska oxå med, en liten utflykt blir det.



 Hur som haver kom J hem igår kväll så ordningen är återställd.


Idag fredag så blir det lugnt... har inte direkt något jag måste göra,
eller joo... jag måste absolut ta mig till Apoteket, 
det är ju bara det att jag är expert på att skjuta fram allt till det typ blir akut,
när det gäller min egen medicin väntar jag in i det längsta, 
inte förrän jag tar sista tabletten kommer jag mig för att hämta ut mer,
när det gäller min far och hans mediciner har jag mycket bättre framförhållning. 
Men förutom min egen medicin behöver jag även medicin till Bullen,
så Yes ett besök på Apoteket måste jag göra idag.




9 kommentarer:

znoggge sa...

Ofta är det en komplex situation men alla måste naturligtvis ta sitt ansvar. Finns det någon som Elin kan prata med? Kurator eller så tänker jag. Hoppas verkligen att det ordnar sig.

Kram

Ami sa...

Inte lätt att veta vad som är fel! Och man vill ju som förälder göra allt för sina barn! Och jag håller med Znogge.....det finns kanske någon som Elin kan prata med?
Hoppas ni får ordning på det!
Kram och trevlig fredag

Ama de casa sa...

Låter verkligen jobbigt på många plan. Håller med dom ovanstående - vore kanske bra för Elin att få prata med nån "oberoende", som en skolkurator eller så.

Hoppas allt blir bättre och att ni får klarhet i vad som är fel och kan åtgärda det.
Kram

"LillaSyster" sa...

Jag tror på Elin med den låsta dörren. Synd att hon inte "orkar" vara ärlig mot läraren eller så känner hon på sig att det inte är någon idé av någon anledning. Kan ju vara svårt att säga precis vad man tycker till vissa i den åldern. Hon är ju inte så stor tros allt. Hoppas nu att hon får en härlig lovvecka och att brejket från skolan är vad hon behöver just nu och att allt sedan flyter på bra resten av terminen. Jag hoppas att du får en bra stund hos osteopaten och att det är slut med migränattacker nu. Önskar dig en skön eftermiddag och en trevlig helg! Kram

BP sa...

Så många bra förslag du har fått redan. Hoppas att Elin får lite distans under höstlovsveckan.
Hoppas även att du slipper migränattacker framöver och att besöket hos osteopaten gör att också du får lite (=mycket) lindring.

Annie sa...

Så jobbigt för dig med det onda .. lider med dig verkligen!
Man blir så begränsad när det är så ..

Jag känner också att jag tror mer på Elin ang den "stängda" dörren.
Synd att hon inte känner att hon orkar vara helt ärlig mot läraren men det är ju inte en lätt situation för henne heller, kan jag tänka mig.

Hoppas det kommer ordna sig för er :)

Kramar!

Days by Johanna sa...

Men seriöst om läraren skojja om en sak så är det med helt fel, för hur skall en så pass ung elev förstår det?!! Suck!

Klart det hänt mycket i Elins liv, men något är det med skolan, för hon har ju älskat gå dit, även när det hände massor hemma, borde hon inte velat vara hemma då?! :)

ja nu när vi bestämt oss för inte skaffa fler barn, behöver det inte stå på vinden, bättre det gör nytta! :)

Anonym sa...

Låter väldigt jobbigt på alla kanter. Lessamt!
Ibland är det jobbigt att växa upp.

Ville iaf tack för "grattiset" hos Ama till min förstaplats. :)

Ruth i Virginia

ullie sa...

usch va jag blir arg då de säger att det är barnet som missuppfattat allt grrr så är ju inte fallet utan läraren har ju sagt så annars säger inte barnen så dålig stil tycker ja

usch lilla gumman stackare det är sååå jobbigt med denna värken . skönt att maken följer med dej <3

fin måndag min vän så trött nu efter helgen men i morg till ett kvar sen en dag ledigt kramar