torsdag, oktober 20, 2016

Elin besöker Norrlandsoperan Umeå med sin klass


Sing Along_Illustration_Peter_Öhgren 

Skolklasser sjunger på NorrlandsOperan i höst!

Den 20–21 oktober gör vi åter om succén med Sing along-opera på NorrlandsOperan!
Elever i åk 3 och 4 kommer att sjunga i konsertsalen tillsammans med
 NorrlandsOperans Symfoniorkester, barnkör och  
Kosma Ranuer – en av solisterna i höstens opera
Staden Mahagonnys uppgång och fall.
Bildresultat för norrlandsoperan

Elin som gillar att sjunga har ju sett fram mot detta besök i flera veckor.

Klockan 9 gick bussen från Skolan å hem kommer de omkring 17tiden.

Jag tror att dagen kommer att vara en upplevelse Elin kommer att minnas länge...

 Bildresultat för staden mahagonnys uppgång och fall 

Jag har själv aldrig besökt Norrlandsoperan.

12 kommentarer:

Annie sa...

Vad roligt för henne! blir nog en fin upplevelse :)

Kram

Ama de casa sa...

Vad spännande! Jag har aldrig varit på nån opera överhuvudtaget. I operahus ja, men inte när det varit nån föreställning...

Therese sa...

Hoppas hon kommer hem nöjd med dagen 💕

Ina sa...

Vad spännande!

deninrekampen sa...

Sv: Stackare :( Inget kul att må så ju :(

Det är både upp och lite ner, för att sen bli lite uppåt igen. Jobbig berg och dalbana!

Hoppas du hittat till min nya blogg! :) Kram

Days by Johanna sa...

Gissar hon hade mycket och berätta när hon kom hem :)

Days by Johanna sa...

Ja jag tror det är kroppen eller rättare sagt hjärnan som lurar oss lite där. Vi fryser nu på hösten och blir varma på våren. För egentligen är det ju samma 10 grader

BP sa...

Så kul för Elin! Å vilken rolig idé. Precis som AMA har jag inte sett en opera i hela mitt liv. Eller nu ljuger jag. När jag var 15 åkte vi på klassresa till Wien, där vi tvingades genomlida Parsifal av Wagner i tre timmar. Minns inte så mycket av självaste föreställningen, då jag sov väldigt gott under hela tiden. Men efter det har jag inte satt min fot i ett operahus nå't mer.

Freja sa...

Så spännande och kul!

Ami sa...

Så roligt för Elin! Verkligen en upplevelse :)
Kram

ullie sa...

Meeen va skoj hoppas hon va nöjd när hon kom hem.
Då hade hon trivts i vår familj vi älskar att sjunga alla ja inte maken då men tom Tim sjunger faktiskt i bland ja har sjungt med symphoni ettan här i jkpg o en jätte kör det va skit kul . till körslaget va ja utvald som de 20 sista men åkte ut sista gruppen då hon tagit me syster o så amy dimond va det då . men typ 500 över sökte såååå.

ja usch gumman tänker var dag nu är det bättre men näää blir att ringa ssk i morg igen för att höra om provsvar o va han säger läkaren
hoppas du e piggare nu då darlingen kramar o natti va det här

Nilla sa...

Åh så roligt <3