torsdag 22 september 2016

Sämre mående - jag är sjuk



Idag är det en så mycket sämre dag,
idag är det faktiskt en rejält dålig dag.

Jag känner mig väldans sjuk... jag har en riktigt manlig förkylning,
huvudet gör ont,
ögonen rinner och känns irriterade,
näsan rinner... värsta vattenfallet... 
jag tror jag snart har snorat bort all hjärnsubstans,
värk i tänder, bihålor, pannben,
troligtvis är en bihåleinflammation på G,
ont i halsen,
värk i kroppen, får alltid mer värk då jag blir sjuk,
feber, fryser,



Jag fick lov att gå hem tidigare igår från Brukshundsklubben, 
då jag började må så dåligt... jag frös å kroppen värkte,
huvudvärk och illamående,
 
Yes just nu tycker jag faktiskt synd om mig själv.
 
Det är ju verkligen tur att förkylningar sällan är speciellt långvariga. 

Men det blir inte nån promenad idag,
jag nöjer mig med att skjutsa Elin till å från Sporthallen,
mer ansträngning vägrar jag idag.

Elin & Frost i måndags efter karate träningen

 

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ajdå... Krya på dig snabbt nu!

Decdia sa...

Trist att du inte är kry! Vi får hoppas att den går över snabbt!

Therese sa...

Låter exakt som det jag åkte på och ännu känner av... Drygt! Hoppas du kryar på fort!

Freja sa...

Din stackare! Jag har varit förkyld i en vecka nu, med värk i kroppen och febertoppar, hoppas din går över fortare!

BP sa...

Att få en manlig förkylning är inte ett dugg roligt. Å med tanke på allt du räknat upp tycker jag rejält synd om dig. Styrkekram och krya på dig!

deninrekampen sa...

Sv: Ne det var ju ingen rolig aktivitet jag hade för mig, men skönt att ha det gjort. Kändes dock nyss som att lagningen släppt, men kan ju varit något som bara skulle bort av överflöd, har hänt mig innan. Håll tummarna!!

Stackare, krya på dig fina du! Lider med dig!

Kram

BP sa...

För att göra dig lite piggare så tänker jag tacka för att du påpekade att det var höstdagjämning idag, vilket jag totalt missade - som vanligt alltså. Å eftersom jag bara fått tre kommentarer hittills så tyckte jag att du var väl värd en länk för denna info. Uppdaterade inlägget alltså. Hoppas du blir liiiiite gladare nu och kryar på dig:-)

Ami sa...

Skickar en stor kryapådig kram!

znoggge sa...

Aj då, vilken otur. Hoppas denna förkylning är snabbt övergående. Peppar, peppar har jag klarat mig men snart blir det väl förkylningstider även här.

Kram och krya på!

TantGlad sa...

Uscha, men krya på dig nu. Hoppas du blir piggare så snart som det bara går.

Kryapådigkram.