fredag 16 september 2016

Fredag




Skickat från min iPhone

Idag har jag varit med min mor till Lapp-Stockholn 😜 alltså till världsmetropolen Lycksele.
För en gångs skull inget läkarbesök eller sjukhusbesök utan jag var bara ut å rastade min mor som behövde lite omväxling, miljöombyte å kort sagt så blev det shopping 😄
Andra gången sedan 30 maj min mor lämnar Åsele, min far följde icke med å det har gått bra för honom att vara själv de typ fem timmar vi var borta 👌
Nu säger jag Tack å hej, leverpastej å tar lite time out 💤💤💤💤💤💤💤💤💤

16 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken vacker bukett :) Och roligt med en liten utflykt! Omväxling förnöjer sägs det ju :D

BP sa...

Hahaha! Så Lapp-Stockholm ligger i Lycksele. Å det är där man rastar mödrar. Asgarvade när jag läste den texten kan jag säga. Ett av dina absolut roligaste inlägg:-)

Skämt åsido. Hoppas ni shoppade loss rejält. Dessutom är det kul att höra att din pappa klarade sig bra. Å jag vet ju att killar inte är så värst förtjusta i shopping, speciellt inte norrlänningar. Följer en annan blogg där mannen får panik när han går in i ett shoppingcentrum i Umeå till exempel.

Ama de casa sa...

Metropolen Lycksele, minsann :-) Där har jag bott, fast bara som inneboende. Veckopendlade på den tiden det begav sig.

Skönt att din mor fick kvalitetstid med dottern sin, och att det gick bra för pappsen med :-)

FREEDOMtravel sa...

Haha, har aldrig hört uttrycket Lapp-Stockholm ;) Trevligt med en annan aktivitet än sjukhus! :)

Veiken sa...

Hahaha! Lapp-Stockholm! KUL namn på Lycksele!
Skönt med en liten utflykt utan en massa måsten! kram

Ami sa...

Vilken mysig dag du och din mamma fick! Trevligt att någon gång bara få vara och slippa läkarbesök :)
Ha en bra lördag
Kram

znogge sa...

Så trevligt för dig och din mamma att komma iväg på tu man hand! Skönt att din pappa klarade sig bra själv hemma. Trots allt så behöver man komma ut lite och se något annat...

Kram

"LillaSyster" sa...

Ta det lite lugnt du och ta hand om dig själv.
Det låter bra att din pappa nu klarar sig själv några timmar.
Önskar dig en fin helg och vi hörs när vi hörs! Kram

TantGlad sa...

Det låter bra, och ta hand om dig och ha det gott på din time out.

Kramen.

deninrekampen sa...

Sv: Tack, ja det är skönt. Men så irriterande med denna hostan, bara man rör sig så börjar man hosta :/

Snäll du är som gjorde så din mamma kom ut lite! :) Alltid bra!

Några planer för resten av helgen? Kram

Therese sa...

Skönt att åka iväg lite så där, miljöombyten behövs! Här har vi tagit reda på älgkött idag, så nu blir det soffan resten av kvällen!

Days by Johanna sa...

Härligt med lite shopping och inget läkarbesök!

Nu ät jag tillbaka efter min bloggpaus! :)

Annie sa...

Skönt för din mamma med lite miljöombyte en stund :)
Och att komma iväg en stund ;)

Hoppas du haft en hyfsad/bra lördag! :)

Jag kom just hem från middagen-var trevligt men nu är magen uppjäst, men hoppas det lugnar sig.

Sv: Tack :)
Vart himla nöjd med fynden :)

Kramar

Therese sa...

Det lät som en lite väl närgången Björn för att det ska vara normal så att säga. Inte kul då de letar sig in på gårdar... Här är det tyst och långsamt då gubben jagar och barnen är hos farmor, så det blir nog vila i soffan för min del nu när jag förberett en lasagne till middagen.., kram!

Days by Johanna sa...

Tack så mycket! Så nu slipper du sakna mig i bloggvärlden :)

lenaiwales sa...

Verkar ha varit en trevlig dag för mor och dotter!
Ha en skön söndag!