torsdag 11 augusti 2016

Väderkänslig




Jag är faan så väderkänslig, 
har alltid varit å lär väl så förbli,
igår hade vi + 7 grader å regn från strax efter 14tiden då det började ösa ned, 
fram till kvällen då regnet tog en paus,
men jag fann ingen motivation... 
så jag vägrade ge mig ut i regnet vid 18tiden,
det blev alltså noll hundträning,
å yes jag vet, jag borde ju ha gett mig i väg...
det finns typ inget dåligt väder utan bara dåliga kläder, eller nått sånt,
men va faan liksom jag frös tillräckligt inomhus å kroppen värkte,
jag får väldans mera värk då jag fryser, lågtryck är icke min melodi,
så det blev äppelpaj å icke nån hundträning.

Deprimerande!!

Vid midnatt var temperaturen nere på +3 grader varmt. 





För övrigt bjöd dagen på Skattjakt på Hembygdsområdet med Bananpiraten,
Elin tyckte det var skoj... hon gillar Bananpiraten,
efter skattjakten så blev det go' fika för en guldpeng,

För min del blev det först en stunds samvaro hos mina föräldrar, 
där jag träffade min syster å hennes son som var på besök över dan,

Eftersom regnet öste ner var jag till Hembygdsområdet för att se om Elin skulle hem,
då var skattjakten över å fikat tog vid så hem skulle hon icke,
jag stannade kvar å var social... ja det var ju andra mammor där oxå,






12 kommentarer:

Ami sa...

Förstår absolut att det är jobbigt när det nästan blir vintertemperaturer i augusti :( Det är ju högsommar!
Hoppas ni får tillbaks lite av värmen igen!
Kram

Nilla sa...

Tyvärr hjälper ju inga kläder mot en väderkänslig kropp. Kram

"LillaSyster" sa...

Kul att det anordnas lite saker under sommarlovet. Här är också kallt, det var +5gr idag vid kl. 05,30 och nu har vi en temperatur på +13, tittar man åt ena hållet är molnen så svarta att det lätt skulle kunna komma ner som snö. Åt andra hållet skiner solen. Men jag ska nog försöka ta mig ut på en liten promenad... men idag åker nog långbyxorna på. Har inte haft långbyxor sen i april tror jag. Ha en bra torsdag och hoppas att det kommer in lite ny värme så att vi slipper och frysa. Kram

znogge sa...

Vilken bra och trevlig dag på alla vis för er båda!

Kram

Veiken sa...

Det finns visst dåligt väder. Du gjorde helt rätt som stannade inne. Du får ta igen det när vädret tillåter! Kram

Ama de casa sa...

Det där med att det inte finns dåligt väder, det är bara nys - det finns det visst det!

Hoppas sommaren återvänder!

Annie sa...

Förstår dig verkligen!
När det blir kallare är det inte alltid lätt med motivationen, kan tryta då till och från-tycker du kämpar på väldigt bra ändå!
Det finns andra tillfällen att gå ut :)

Hoppas det blir lite varmare igen, inte varit så kul väder här heller.

Sv: Aha det visste jag faktiskt inte, det där med att bilderna hamnar fel, trist.

Gillar med Instagram annars :)

Kramar :)

deninrekampen sa...

Ussch stackare som mått så dåligt av en medicin, vilken hade du?

Det där med vädret är känsligt, så känn dig inte dum, man kan inte klara allt. Det konstiga med mig är att jag vaknade för någon dag sen och var så sjukt deprimerad och fatta inte helt varför, sen tittade jag ut och det såg ut som höst... Man behöver inte ens se vädret för att känna det :/

Hur mår du idag?

TantGlad sa...

Tja....vette17 om det dära ordspråket stämmer. Ibland så fryser man ju så in i norden fast man klär på sig mot kylan. Vad kallt ni har. Inte skönt alls.

Äta lite gott för man unna sig i kylan.

Ha det gott vännen.
Stor kram.

BP sa...

Om du redan nu är temperaturkänslig - hur ska du då överleva vintern i Norrland?????? Är lika "frussen" som du och klädde på mig tre lager idag jag med då det först regnade, sedan blev det hagel och vid 15:00 sol och 20 grader. Då åkte två lager kläder av.

Tror att både du och jag borde flytta till Spanien - till exempel...

Freja sa...

Jag får migrän när det växlar mellan låg- och högtryck, men generellt mår jag bättre när det är kallt och regnigt!

Ida sa...

De är verkligen riktigt skitväder nu :(