torsdag, augusti 18, 2016

Vad jag läser 2016



 

  Vad jag läser under 2016

  Målet är en bok i veckan = 52 böcker under ett år

 

Boklista

1. Lögnaren av Nora Roberts (vecka 2)
2. Det fördolda av Hjorth Rosenfeldt (vecka 3)
5.  Fjällgraven av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
6. Den stumma flickan av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
7.  Snövit ska dö av Nele Neuhaus  (vecka 8)
8. En förtrollad ö av Nora Roberts (vecka 8)
9.  Himlen är alltid högre av Jonas Moström (vecka 9)
10.  Höstoffer av Mons Kallentoft (vecka 10) sportlov
11.  Blodläge av Johan Theorin (vecka 10) sportlov
12.  Skuggorna av Katarina Wennstam (vecka 11)
  14. De underkända av Hjort, Rosenfeldt (vecka 13)
  15. Utmarker av Arne Dahl (vecka 14)
16. Skumtimmen av Johan Theorin (vecka 14)
17. Andra andningen av Sofie Sarenbrant (vecka 15)
18. Visning pågår av Sofie Sarenbrant (vecka 17)
19. Ole Dole av M.J Arlidge (vecka 20)
21. Vågspel av Ann Rosman (vecka 24) 
22. PRIO ETT av Emilie Schepp (vecka 25)
  23. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant (vecka 27)
24. Eldjägarna av Mons Kallentoft (vecka 29)
25. Odjuret av Rosenlund & Hellström (vecka 31)
26. Fyrmästarens dotter av Ann Rosman (vecka 32)
27. Tomma luften av Ann Cleeves (vecka 33)
 
Tomma luften 
 
Jag gillar Ann Cleeves böcker om Kriminalaren Jimmy Perez,
en bra bok som jag verkligen rekommenderar, 
nu är jag ju big fan av Jimmy Perez och Shetlandsöarna, 
så jag är ju delvis partisk... om man nu kan vara det då det gäller författare/böcker,
men Ann Cleeves är en favoritförfattare,

Jag har ju förutom läst böckerna även sett de tv-serier som varit baserade på böckerna,
 
 

7 kommentarer:

znoggge sa...

Jag har sett tips om den boken i många bloggar så den måste lånas!

"LillaSyster" sa...

Här går läsningen trögt just nu, men jag beställde en bok igår : Kvinnan på tåget av Paula Hawkins. Den lät spännande på bokrecensionen på Tv:n nu i veckan. Igår somnade på soffan en stund vid sjutiden - det är jobbigt att vara tillbaka i vardagen. Men nu har jag jobbat klart för den här veckan! Ha en bra eftermiddag! Kram

Ama de casa sa...

Den boken har jag också sett på fler bloggar. Måste kanske ta en närmare titt på den :-)

BP sa...

Som jag sagt förut så har vi ungefär samma smak vad gäller böcker. Har precis som du sett Jimmy Perez och Shetlandsöarna i tv-serierna. Tyckte att de var otroligt bra å vilken vacker natur - ävern om jag inte skulle vilja bo där p g a lappsjuka;-)

Själv är jag just nu insnöad på Cilla & Rolf Börjlinds böcker, som jag tyvärr läste i omvänd ordning. Läste trean först, sedan ettan och tvåan. Fyran finns inte som pocket än, så den får jag vänta på. Böckerna rekommenderas varmt. Du kommer att älska dom! Men börja med bok 1;-)

BP sa...

Svar: Visst har Springfloden gått på tv. Missade den då vi var i Spanien. Boken är suverän liksom deras andra böcker. Hade inte heller hört talas om dessa författare men läst om dom på olika forum. Som sagt - kör!

Freja sa...

Jag gillar oxå Perez och ser fram emot att läsa just den boken!

Annie sa...

Kul med så mycket läsning, ett bra sätt att skingra tankarna :)
"fly" in i böckernas värld.
Jag "flyr" in i tecknandet och målandet nu, kul det med :)

Sv: Tack så mycket :)
Kul du gillar mitt inlägg, roligt att höra!

Ja ingen av oss har ju liksom valt att bli sjuk :/

Många kramar!