tisdag 9 augusti 2016

Tisdag


Det pratas om metrologisk höst... höst redan i augusti,
tidigare år har ju sommaren kommit typ i augusti,

När Du nu läser detta är jag på väg till Vilhelmina med min mor,
Yes jag är både chaufför, följeslagare, assistent och dotter...

Idag är det ett besök hos Optikern,
min mor har problem med sina ögon... hon ser väldigt dåligt,
för kanske ett år sedan eller något sådant så opererade min mor ena ögat då det var nån form av förändring, typ starr... tyvärr blev det aldrig bra å nu är det riktigt dåligt.


Igår hade vi oväntat besök... Js mamma å hennes man kom förbi,
det är ju inte något som händer ofta... inte ens en gång om året,
nu kom de förbi på väg till Junsele,
denna sommar har vi haft ovanligt många besök av släktingar vi sällan träffar.




Promenad nr 34
4 augusti





Under augusti månad har jag som mål att gå 50 km ihop med the dogs


1 augusti * måndag * 2 km + 2.3 km
2 augusti * tisdag * 1.8 km + 2 km
3 augusti * onsdag * 1.8 km + 1.5 km
4 augusti * torsdag * 1.4 km


För övrigt har jag påbörjat bok nr 27 för i år,
målet är ju 52 böcker, en i veckan,
jag läser nu Fyrmästarens dotter av Ann Rosman,
(serie Karin Adler del 1)

 Fyrmästarens dotter (kartonnage)

13 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Hoppas hon får hjälp hos optikern, att inte se som man vill är ju jobbigt.
Här blåser det som bara den idag, det känns som höststormarna redan är här - men jag vill inte ha höst förrän i slutet av oktober. Jag vill ha en lång sensommar först =)
Tråkigt att dina inte blommor vill sig, här har det snart blommat klart, ja - inte Dahliorna då men nästan allt annat. Kram

Ama de casa sa...

Hoppas det går bra hos optikern!

Du är duktig på att nå dina mål du :-)

znogge sa...

Hoppas din mamma blir hjälpt hos optikern. Annars får de väl remittera henne vidare för synen är viktig. Trevligt med oväntat besök, speciellt med tanke på att ni ses så sällan. Här hos oss är det verkligen höstkänsla i dag.

Kram

Ami sa...

Roligt att få spontanbesök av familjen :)
Hoppas det går bra för din mamma idag!
Kram

znogge sa...

Vilken fin bild på Frost i headern!

Veiken sa...

Vilken tur att din mamma har dig! Hoppas verkligen att det gick bra hos optikern!
Din header är kanonfin med Frost som huvudnummer! Kram

BP sa...

Vilken toppen ny header med Frost! Riktigt bra val kan jag säga! Hoppas Bullen inte blir avundsjuk;-)

Hoppas att det räcker med nya glasögon till din mamma och att hon slipper ytterligare en operation.

Å Ann Rosman gillar jag skarpt.

Annie sa...

Hoppas din mamma fått bra hjälp hos optikern och att ni haft en hyfsad dag!
Och du är så duktig med dina promenader :)

Ja här hos oss är det höstkänsla nu, blåsigt och halvkyligt.
Trist, vill ha längre sensommar :)

Sv: Tack för att du delade med dig!
Känner ungefär lika, gillar inte det ordet ..

Kramar!

ina sa...

Hoppas alla uppgifterna gick bra idag. Det låter mysigt med så många besök men jag kan också tänka mig att det man blir lite trött även fast det är trevligt <3

Therese sa...

Alltid kul med besök från nära och kära, här sätter vi nu äntligen in nya dörrar, ett projekt som skulle varit klart för ett halvår sedan...

ullie sa...

Alltså himla duktiga dej !!
du är en ängel dessutom som tar hand om dina föräldrar så det är inte alla som gör det <3 ja jobbar inom sånt ja ser =) <3

oj men oj när man får sånt besök då

fina bilder vännen på dina söta vovvsar alltid kramar

FREEDOMtravel sa...

Ja, nu har det blivit kallare. Vet inte hur det är i Stockholm, vi är ju också i Norrland just nu :)

Ama de casa sa...

Åhå! Frost verkar komma ihåg lite av den där kursen i alla fall och poserar väldigt fint - en helt underbar bild! :-)