tisdag, augusti 30, 2016

Skugghäxan - bok nr 29


Idag har det varit en sämre dag,
sov dåligt natten till idag  då kroppen bråkade,
sedan förra veckan har jag så mycket mera värk och ont,
min ländrygg, höfter, knän och fötter värker oavbrutet,
det är som sämst när jag ligger eller sitter,
väldiga problem att ta mig upp ur sängen, att komma upp från sittande,
jag klarar knappt av att gå nedför trappen,
upp funkar bättre även om jag måste stödja mig på ledstången,

Har dock kämpat mig ut en kort promenad med Bullen,
det känns något bättre då jag får igång blodcirkulationen,
att sitta still fungerar absolut inte,

Jag å Elin blev bjudna på go mat hos mina föräldrar,
min mor testade ett nytt recept på räk & fiskgratäng,
väldans gott, jag åt mig rejält mätt...

För övrigt har jag inte gjort speciellt mycket idag,
eller jag har gjort de där måstena jag tvunget måste,

Nu säger jag Go' Natt å kram,
eftersom J inte är hemma så tar jag min bok å lägger mig,
i morgon är det en annan dag,

Förhoppningsvis kan jag i morgon hämta ut värkmedicin på Apoteket,
jag hoppas verkligen att läkaren har skrivit ut ett nytt recept,
utan Citodon klarar jag inte av att förflytta mig,




Jag ska nu påbörja bok nr 29,

Skugghäxan är den nionde delen i serien om barnmorskan Cecilia Lund

Skugghäxan (häftad) 

Cecilia befinner sig i Paris. 
Hon upplever ett erotiskt äventyr 
och får även tillfälle att träffa eldsjälar i fråga om naturliga förlossningar. 
På planet hem nås hon av nyheten att dottern Gretas bästa vän 
- en flicka vars familjeförhållanden är allt annat än enkla - har försvunnit.
Cecilia slungas in i arbetet på förlossningen och familjens livsbekymmer. 
Sökandet efter den försvunna flickan intensifieras och Cecilia kan inte låta bli att engagera sig. 
Snart kryper det fram att Greta kan ha med försvinnandet att göra - vad är det hon döljer?

7 kommentarer:

BP sa...

Det verkar som om dina smärtor är värre när det är kallare/kallt väder, medan de känns bättre när det är varmt. Många, långa varma bad skulle jag rekommendera, men jag kan ju ingenting om din sjukbild, så jag ska nog inte yttra mig.

Citodon är ju riktigt starka tabletter, men om du inte klarar dig utan dom så är det ju bara ta dom. Bara de lindrar smärtan så att du kan leva normalt.

Katerina Janouch - känner igen namnet, men har inte läst någon av hennes böcker. Min bokhög är nere på en endaste bok - så tack för tipset:-)

Ama de casa sa...

Jag tycker du är jätteduktig som tar dig ut på promenader trots att du har så mycket värk. Sen tror jag att det gör det bättre också, men att ta sig ut är ju en stor tröskel.

znoggge sa...

Så jobbigt att värken är värre, speciellt nu när J inte är hemma. Hoppas att det bättrar sig. Tack för boktipset. Den boken noteras :D

Kram

Ami sa...

Så synd om dig när du mår så dåligt! Hoppas du känner dig bättre idag!
Kram

Therese sa...

Har inte fastnat för denna serie, har en eller två böcker av henne som jag kanske får ge en ny chans när läslusten prioriteras igen. Kram

Camilla sa...

Jobbigt när man inte får sova ordentligt..hoppas det vänder och blir bättre!

Nilla sa...

Jobbigt med värk och den blir ju ännu jobbigare om man inte får sova. Kram