söndag 14 augusti 2016

Promenader


Promenad nr 41
10 augusti



Som synes har Rönnen fått orangefärgade blad

Promenad nr 42
11 augusti


 En Röd Svamp... Jag vill bo i en svamp,
annars får jag kramp...



Promenad nr 43
11 augusti



Precis som BP skriver skulle det bli bättre bilder ifall det varit sol å blå himmel,
sommaren 2016 var alltför kort... även om det finns gott om kort,


Nu har även denna vecka gjort sitt... snart är sommarlovet över,






Trots jag mått sämre nu under ett par dagar,
värk, illamående, trötthet och regn, kyligt väder gör ju att motivationen försvinner,
så har jag ändå lyckats gå promenader 12 av 13 dagar.


Från Nyårsafton 2015 till Midsommarafton blev det bara 52 promenader,
ett misslyckande då jag knappt fixade hälften...

Midsommarafton 2015 till Nyårsafton lyckades jag gå 89 promenader,
jag kan väl inte säga att jag var helt nöjd,
målet är alltid 100 men jag ska i alla fall klara minst 90...

8 kommentarer:

ullie sa...

Va duktig du är . de är jätte bra att inte ge upp
men idag kom solen !! på kvällskvisten o ja blev så glad
då har skatterna hoppat studsmatta för glatta livet här ha ha
men ja det är svårt att få ut dem idetta vädret ska nog bli skönt med lite vanligt snart

kram o fina du hoppas du mår bättre men tvärr har vi ju det såhär idetta väder
kram på dej

"LillaSyster" sa...

Du är på god väg! Det är faktiskt svårare än man tror att få ihop 100 promenader eller som jag minst 30min/tillfälle. Men vi kämpar på! Yes imorgon är de måndag och fullt ös på jobbet - men det ska bli kul! Det är betydligt svalare här också, en morgon var det bara +5 men nu i några dagar har det varit varmare igen. Vintervilan får gärna vänta ett par månader. Ha nu en bra start på veckan imorgon. Kram

BP sa...

Tycker du är otroligt duktig! Att ge sig ut på promenader när man har ont är inte ett dugg roligt. Jag vet faktiskt. Har problem med ryggen, fegade ur en operation för två år sedan och nu får jag stå mitt kast. Vilket jag gör knorrandes visserligen, men ändå. Så jag tycker att du ska vara stolt över det du åstadkommit hittills, å det är ju faktiskt en otrolig förbättring mot tidigre år som bonus dessutom!!!

Tusen tack för länken Nalta! Å i år hade du nog trivts i 08. Vädret har varit och fortfarande är helt fantastiskt, även om det är kallare nu, dagarna blir fort kortare och hooden åker på. Skulle gärna dela med mig lite av Stockholmssommaren till dig måste jag säga...

znogge sa...

Jag tycker att du kämpar på superbra! Lycka till fortsättningsvis :D

Kram

FREEDOMtravel sa...

Verkligen bra jobbat! På tal om vår tvättmaskin (ja, vi har en i husbåten) så visar jag idag första delen av husbåtsrenoveringen - och hur vi hissade ner tvättmaskinen ;)

Ama de casa sa...

Du kommer att greja det! Du är superduktig ju :-)

Veiken sa...

Bra jobbat! Jag kände när jag öppnade dörren att hösten knackar på. Sommaren förvann ett nafs! Kram

Nilla sa...

Bra jobbat :-) Kram