måndag, augusti 15, 2016

Oavbrutet värkande ständigt gnällande


Efter vi ätit middag så där vid 18tiden knatade jag ut med Frost på en promenad,
jag har tidigare under dagen gått en promenad längst älven med Bullen, 
å det kändes i mina ben/knän, höfter och fötter,
men jag tänkte skam den som ger sig å gick ut - mot bättre vetande - galet,

Jag kan väl helt kort säga att det var den längsta kilometern jag gått nånsin,
alltså jag hade stora problem att ta mig hem,
det gick otroligt långsamt,

Väl hemma lade jag mig framför tv:n å typ dog,
hade jag kunnat skulle jag lätt ha sågat av mig båda benen,
faan så jäkla ont jag hade...

Trots värktabletter värkte det oavbrutet å jag hade mest lust att gråta,

Efter ha vilat drygt en timme behövde jag gå på toa,
å fyy faan, jag höll inte på att kunna resa mig upp,
jag stapplade sedan fram på två trästockar... nån har stulit mina ben,
så jäkligt ont alltså,

Nu... drygt en timme senare har tabletterna börjat hjälpa,
jag har fortfarande förjävligt ont,
jag kan knappt gå,
det värker från ländryggen, höfterna ner till fötterna,
jag får kramp i tårna,







 




att jag gnäller...


10 kommentarer:

Annie sa...

Så jobbigt för dig :(
Jag förstår, känner ungefär lika nu.
Dåligt fysiskt och psykiskt ..
Hoppas det känns lite bättre imorgon för dig :)

Sv: Ja men precis.
Även om man vet det, så hjälper ju inte det liksom ..

Kramar!

FREEDOMtravel sa...

Usch vad jobbigt!!! Säg inte förlåt för att du "gnäller", herregud, det måste man ju få göra! Jag har också ont ofta (elak migrän) och det är verkligen hemskt jobbigt. Emellanåt gnäller jag en hel del. Får ett automatiskt sms med en sån där smärtskala varje kväll, så blir det en kurva sen så man kan försöka analysera lite... Skit med smärta verkligen! Hoppas du får en bättre dag imorgon!

BP sa...

Du får gnälla precis så mycket du vill! Det äär din blogg och jag står ut med ditt gnäll, som förresten inte är gnäll utan "bara" ett konstaterande baserat på din sjukdomsbild.

Men jag vill ändå ge dig en varm klapp på axeln - du grejade kilometern och toasittningen. Ja, inte sittningen då utan att du reste dig.

Det finns hopp alltså. Kram!

BP sa...

Svar: Har inte samma sjukdom som du, utan jag har har massvis med knas med både diskbråck och olika utslsitna kotor, som jag troligen kan tacka gymnastiken (när jag var riktigt ung) och fotbollen (när jag var "lite" äldre) för.

Fick tid för operation 2012, men tror det eller ej - jag fegade ur. Blev rädd helt enkelt. Hade aldrig opererats förr å som min (snygga) husläkare brukar säga - oskuret är bäst...

Så jag lider i stället. Kommer troligen aldrig att hamna under kniven. Fegt - japp. Å det får jag leva med. Men eftersom jag verkar ha en otroligt hög smärttröskel enligt min husläkare och min tandläkare så lär jag nog klara det tills jag dör;-)

znogge sa...

Gnäll hur mycket du vill och be inte om ursäkt. Hoppas värken har lagt sig en smula nu.

Kram och god morgon!

Browneyedgirl sa...

Så jobbigt :( Jag hoppas verkligen det blir bättre. Man får gnälla så det så. Kanske en stunds lugn och ro i form av lite andnings övningar kan få dig att slappna av mer. Vad vet jag, kramen

Ama de casa sa...

Du behöver verkligen inte be om ursäkt. Har man ont så har man, och det är superjobbigt! Nånstans måste man få ventilera...
Kram

Ami sa...

Nej, be om ursäkt behöver du absolut inte! Man kan inte hjälpa hur man mår!
Hoppas verkligen du känner dig lite bättre idag!
Kram

Vano sa...

Inte behöver du be om ursäkt för att du skriver av dig. Det är en av anledningar till att jag gillar din blogg då den är så verklighetsbaserad och äkta. Både det goda och det mindre goda, precis som livet är. Beundrar även det faktum att du jämt försöker se det positiva i allt det negativ som händer. Dock lider jag ju med dig, inte roligt att ständigt ha ont :(

Nilla sa...

Får se om jag lyckas få till en kommentar på sjuttioelfte försöket. Har haft stora problem med att lämna kommentarer på just din blogg :-(

När man har så ont att man är villig att hugga av kroppsdelar då har men verkligen ont så så tycker jag att du har all rätt i världen att "gnälla" lite. Hoppas det känns bättre idag. Kram