torsdag 4 augusti 2016

Hund och löss


Jag förstår att Ni funderar på hur det gick för Frost å mig igår...
Vi hade det faktiskt riktigt skoj... nån av oss fick verkligen träna,
träna på att acceptera situationen...
Något som verkar väldigt intressant är Rallylydnad,
men än är vi inte mogna för sånna roligheter, 
det krävs träning å disciplin, 
men ingenting är väl omöjligt...
Men vi får väl ta en sak i taget och det får väl ta sin tid.
Nu är det en vecka till nästa gång.




Det är en 12, 13 år sedan sist jag var på Brukshundsklubben, 
jag tränade lydnad med min rottisvovva...




Eftersom vi måste ta bilen till Brukshundsklubben så blir det även träning i att åka bil.
Fortfarande gillar Frost inte direkt att åka bil... han accepterar det delvis,
men kul... nää inte alls.

För övrigt började denna torsdag med att Elin hade löss,
Yes de tar aldrig slut...

Jag har nu beställt en elektronisk luskam,
kosta vad det kosta vill... jag klarar snart inte av detta med löss längre.



Nu har vi lus-tvättat oss alla tre och renbäddning står på schemat,
båda tvättmaskinerna snurrar på för fullt.

För övrigt ska jag på Apoteket å hämta ut medicin till pappa,
vi bör kanske handla dessutom... vet inte om min mor vill ha skjuts,
vädret inbjuder inte direkt till utevistelse...
åska å regn om vartannat, väldigt höstlikt på nå vis.





13 kommentarer:

Junitjej sa...

Usch och fy för löss! Det börjar klia i mitt huvud bara av att jag hör ordet.

Fröken Rödlök sa...

Svar: Trångsynt och gammalmodig behöver man absolut inte vara för att man inte gillar samma hobby .. det där är tydligen nånting "modernt" men jag förstår det inte för fem öre.
Barn är barn, vuxna vuxna, så är det :) Men, det är bra att man kan acceptera att andra gillar annat än en själv =)

MIsstossequeen sa...

Ha en fin dag!

Svar: Åh ja det ska det bli! :)

znogge sa...

Men nej, inte löss igen! Förstår dig att du investerade i en sådan för till slut så tröttnar man. Kul att det gick bra med Frost.

Kram

Miranda Frings sa...

Jag jobbar på Norråkers Handel. Klicka på länken jag la ut. Löss har vi aldrig haft, tvi tvi! Ha det bäst!

Miranda Frings sa...

Jag jobbar på Norråkers Handel. Klicka på länken jag la ut. Löss har vi aldrig haft, tvi tvi! Ha det bäst!

Veiken sa...

Dessa förbaskade löss som dyker upp lite då och då! USCH för dom små krypen.
Trevligt med lit träning tillsammans med Frost! Lycka till!
Kram

ina sa...

Haha men förlåt, vovvens min är ju obetalbar. Han vill du att det är du som ska gå kurs i hur du ska skämma bort honom i stället. Det ser man ju.

Usch för lössen, man kommer inte undan om man har barn i skolådern känns det som. Kli kli.

Ama de casa sa...

Han ser ju riktigt städad ut där, Frost :-)

Fy vad jobbigt med löss... Hoppas den där kammen funkar bra!

deninrekampen sa...

Sv: Jag har inte heller riktig koll på vad allt heter. Får man fråga hur länge du varit sjukskriven? Jag har varit det i 5 år nu. Fast pendlat mellan olika ersättningar, det är ju så många olika.. Angående massagen så fick jag beviljat 6 stycken 1,5 timmes massage. Då får man först lägga ut pengarna själv och skicka in kvitto så får man tillbaka dem pengarna sen. Men det gäller att du innan du köper att du har det beviljat.

Tycker absolut att du ska ringa och fråga! Du kan ju inte få mer än ett nej :)

Nej jag har inte alltid någon som följer med. Men ganska ofta, men jag kan åka själv med. Det känns bara lite roligare att åka med någon :)

Hoppas allt är bra med dig!

Therese sa...

Näe?!?!?! Igen? Varför tar inte lösseländet slut någon gång?! Tänk om alla la manken till så vi slapp... Å kul att ni varit på brukshundklubben 👍🏻 kram

BP sa...

Kul med Frost på "doggis":-) Ska bli kul att se bilder från träningen.

En sak som jag inte förstår är varifrån ni får lössen? Jag vet att de kan förekomma på förskolor och skolor, men just nu är det ju sommarlov. Har du en aning vem som släåer hem dom? Hundarna kanske eller..

Fy så äckligt. Minns när jag var liten och fick löss för första och som tur är andra gången. Min mamma blev helt tokig.

ullie sa...

åhhh gu jaHatar verkligen löss vet inte om felicia hade det här om dagen förra veck men ja tog i medel innan tvätten för säkra sidan usch va trött ja e på det. fy

jodå vi vick pencilin o nu i kväll sa hon att det svider inte ens så jo vi hopoas det går över fort nu

va söt han e frost lilla plutten hi hi