söndag, juli 03, 2016

Söndag


Meen jag tror jag blir galen,
igår eftermiddag var jag hos mina föräldrar,
då var pappa relativt pigg, såg trött ut men pratade å var med i samtalet,
jag hade med mig Bullen å allt var typ så normalt det nu är för tillfället,

Då jag ringde min mor vid halv 12 idag så berättar hon att pappa är sämre,
han har på eget initiativ (delvis positivt trots allt) ringt 1177 och sedan kom en taxi för att skjutsa honom till Lycksele Sjukhus, mamma visst ingenting förutom att pappa sagt det inte kändes bra i hjärtat... min misstanke är att hjärtflimret är tillbaka,

Varför ringde Ni inte mig frågade jag, 
pappa ville Du skulle få sova... att Du skulle slippa köra svarade mamma,
varför ringde Du inte efteråt, då pappa åkt frågade jag,
nä pappa ville inte oroa Dig å om Du sov var det ju onödigt att väcka Dig,
missriktad vänlighet kallar jag detta,
visst snällt tänkt... kanske,
men jag hade ju så mycket hellre velat vara med.


Lycksele lasarett

Karta över Lycksele lasarett 

Pappa åkte hemifrån omkring 10tiden och det tar ju typ en timme till Lycksele Sjukhus,
eftersom han kommer med taxi är han icke ett prioriterat fall...
han lär få sitta å vänta ett bra tag på akuten,

Återkommer väl... förhoppningsvis med mer positiva uppgifter,

12 kommentarer:

TantGlad sa...

Dom äldre är ju lite sådär. Dom vill inte oroa liksom.
Hoppas det går bra med pappa.

KRAM

"LillaSyster" sa...

Ja, det var ju i all välmening men.....Ändå bra att de kunde ta ett eget beslut. Hoppas att det löser sig snabbt. Kram

Ama de casa sa...

Jag kan förstå att dom inte vill belasta dig mer trots allt. Hoppas att det har gått bra för far din!
Kram

Therese sa...

Nyfiken fråga, vet du vem som säljer Rodhe ridgeback i Åsele, någon seriös? Håller tummarna att det går bra för din far ❤️

Katarina Henriksson sa...

Oj! Hur har det gått? ❤

BP sa...

I den generationen vill man liksom inte vara till besvär. Å jag tror att dina föräldrar tror att dom har "ställt till det" för dig tillräckligt mycket den senaste tiden.

Nu hoppas jag innerligt att det ändå går bra för din far. Det är mig f*n inte roligt att bli gammal och sjuk...

ullie sa...

min underbaraste du <3 såååå snäll du är !!

ullie sa...

åhh förstå dem ju men ja i bland blir man verkligen tokig på allt liksom o de vill inte störa så är ju de gamle

Annie sa...

Vad jobbigt! Kan förstå dig, man vill ju veta :)
Hoppas det går bra för din pappa-tänker på dig :)

Sv: Ja jag tror med på ett öppnare samhälle och att det borde pratas om det ännu mer :)
Precis, tycker som du .. man kan bli sjuk fysiskt, men man kan också bli sjuk i själen ..

Kramar!

Annelie Lundin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ina sa...

Det låter som något min mamma skulle göra, *inte oroa i onödan* - dom menar ju väl som sagt. Hoppas han får bra hjälp. Kram

Annelie sa...

Men åååå...hoppas att det går bra för din far. Jobbigt när de vill vara vänliga...men det är i fel läge de vill vara det.

Tänker på dig..// Kram Annelie