måndag, juli 11, 2016

Måndag eftermiddag



Är helt jäkla slut på, känner mig helt färdig, välanvänd...

Jag har i alla fall varit hos mina föräldrar,
skjutsat min mor till Apoteket å följt med på ICA å hjälpt henne,
ja även min mor behöver hjälp, inte enbart min far,

Vi drack kaffe å smakade på nybakade kakor,
mammas sätt att koppla av är att baka,
vilket märktes då vi var på ICA å handlade,
typ hälften av varorna var bakrelaterade...

På lördag kommer troligtvis min äldsta syster å hennes vuxne son på besök,
ja det är inte mig de besöker utan föräldrarna,
det är ju MARKNAD å då brukar de komma upp, 

Sedan nästa vecka på tisdag kommer min 08a syster å hennes två flickor,
nu ska de icke bo hos mina föräldrar utan har valt att hyra stuga på campingen,

Så troligtvis blir allt min mor bakar uppätet,
jag är ju inte det roligaste att bjuda på fika... 
det är sällan, mycket sällan jag äter kakor,

Men jag är ju lite som min mor,
jag brukar ju oxå baka... 
YES jag bakar fast jag sällan äter det jag gjort,

Vädret är rätt omväxlande... det har varit solsken, mulet och regnskurar,

Nu ska jag faktiskt lägga mig framför tv:n å bara göra ingenting,
jag vet inte vart J är eller när han kan tänkas komma hem,
Elin sitter med iPad... hennes favoritsysselsättning,



4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Det verkar som om marknaden är ett väldigt dragplåster :-)

Hoppas du kan vila ordentligt nu, så du blir piggare!
Kram

ullie sa...

nä va skulle man göra annars har varit så gnällig det sista ja vet.
trött som tusan

här blev det muffins idag får se om man får smaka nån
vila dej du så du orkar kram fina

BP sa...

Å jag som trodde att du har semester;-)
Min mamma var som din - baka och laga mat var hennes favoritsysslor. Laga mat gillar jag, men jag har aldrig bakat nå't i hela mitt liv. Mest för att jag inte orkar ta hand om disken och kladdet i köket, men även för att jag inte äter sötsaker heller. Några få undantag som Tiramisú, pannacotta och cheesecake.

PS. Var glad för att dina systrar har valt att inte bo hos er eller dina föräldrar. Då hade det blivit ännu mera jobb för dig. DS.

Nilla sa...

Förut bakade jag ofta men det är inte lika kul att baka när man inte orkar lika mycket. Kram