lördag, juni 25, 2016

Midsommarafton ☔️☔️☔️☔️☔️

Midsommarafton 2016




 
Självklart spelade vi på jukeboxen
All You Need Is Love - The Beatles

 Ett litet Café med originalinredning från 1953. 
Caféet ligger efter riksväg 90 från Junsele till Åsele, vägen från södra Sverige till Lappland, just i korsningen vid riksväg 348 till Solberg och Örnsköldsvik. 
Här bakas det efter de gamla recepten. 
Det tillsammans med en fungerande jukebox ge en underbar resa tillbaka i tiden. 
Bara öppet på sommaren, från skolavslutning till skolan börjar igen! 
 Här har tyska gäster stannat upp och dansat till gammal 50-tals musik!






8 kommentarer:

znogge sa...

Vissa saker står sig i längden ;-)

Kram och trevlig midsommardag!

Days by Johanna sa...

Mysigt cafe :)

Jag tycker inte vi skall gå med i nato. Men man kan vara med i nato och eu samtidigt för nato är "bara" mititärt"

Ami sa...

Vilket mysigt ställe!
Kram och trevlig midsommardag!

Veiken sa...

Härligt att man bevarar svunnen tid så bra! Visserligen inte öppet så länge, men det gäller att passa på! Kram

FREEDOMtravel sa...

Åh det var längesen jag spelade på en riktig jukebox, känns lite nostalgiskt! ;) Önskar en fortsatt fin midsommarhelg!

BP sa...

Sån't gillas skarpt! Kult helt enkelt. Vi har ett liknande café i Stockholm med inredning från 1954, men det har ingen jukebox.

Freja sa...

Så mysigt det låter!

Ama de casa sa...

Vilket coolt ställe! Den vägen har jag åkt, men inte såg jag till det stället då inte? Hade fullt sjå med att se till att bävrarna som jag hade på flaket kom dit dom skulle ;-)