fredag, juli 10, 2015

Värklig värk värklighet


Har sovit extremt dåligt under natten till idag,
vaknat typ var femte minut på grund av en kropp som värker oavbrutet,
blir så jäkla less... önskar mig en smärtfri tillvaro,
det blir ju så galet till slut,
finns inget eller något som hjälper.

Att jag skulle må sämre det visste vi ju,
det är ju något jag lärt mig under dessa sjuka år,
trötthet efter ansträngning kommer ju genast,

Något är ju rent galet få jag trots jag är inomhus,
påklädd som under vinterhalvåret,
det är +22 inomhus,
jag fryser så om händerna att jag får blåsa på dem,
 tvätta i varmt vatten och ändå är de stelfrusna å  värkiga.



Min vänstra arm, axel och vänstra skulderblad är värst på att värka,
jag som oftast och typ jämt sover på vänster sida vaknar av att vänster del av kroppen protesterar,
i detta fall följer även vänster höft och den där ischias med på bråktåget och jag har väldans värk och svårt att röra mig då halva kroppen typ blir obrukbar.

Då lägger jag mig på rygg och vaknar efter kort stund av att jag lagt mig på höger sida å där är nerver felkopplade - det har de varit senaste fem, sex åren - så jag blir sjöblöt av svett - Yes helt galet, men tyvärr sant - jag vaknar ju eftersom det känns som om jag är på väg att liksom en snögubbe smälta och rinna bort. Enligt Sjukgymnast och Osteopat är det nerver i kläm, nerver som styr temperaturreglering och påverkar alltså svettning, hur som haver väldans ofräscht.

Jo ja det är ju så jag hållit på mest hela natten med inslag av väldans kramp i vadben,
plötsligt vaknade jag av huvudvärk och vid 4tiden väckte Elin mig då hon hörde konstiga ljud.
Sedan har det varit ovanligt trångt i sängen,
kan inte skylla på J eftersom han satte sig på bussen 17.40 igår eftermiddag för att påbörja en resa ner till typ Töreboda för att köpa sig en ny bil,
anledning till trångt i sängen berodde på två hundar som inte riktigt kom överens om vart de skulle ligga och då Bullen tog platsen närmast mig blev Frost "svartsjuk och mammig" vilket innebar att han gjorde sitt bästa att ligga ovanpå mig på något vis.

Idag känns det som om jag helst skulle återvända till sängen å inte kliva upp förrän jag mår bättre,
men jag kan ju inte låta Elin sitta ensam hela dan så jag får skärpa mig å vara mer närvarande,
J kommer hem under morgondagen... 
det är typ 90 mil för honom att köra från bilhandlaren å hem så det lär ju ta x antal timmar.

 






6 kommentarer:

znogge sa...

Du har inte provat att ligga i en ställbar säng. Jag tycker att det är avlastande och vilsamt för kroppen. Fast jag vaknar ändå flera gånger men det beror nog på andra saker just nu...

Hoppas allt går bra med nya bilen och hämtningen av den.

Kram

Life of Johanna sa...

Förlåt kan inte låta bli och fnissa åt hundarnas kamp i sängen :) Fullt upp i sängen då haha :) Hoppas din värk inte tar rent för mycket kol på dig :)

Du får flytta ;) Jag lämnar ikke mitt älskade skåne :)

Jag är ju på wordpress nu med eget webbhotell, men jag känner jag har inte samma tid och blogga nu med Hugo och när han kommer röra sig ( inom snar framtid) kommer tiden minska ännu mer, och då känner jag inte riktigt för punga ut massa pengar för ett webbhotell och är trött på blogg.se :) Vad för strul ah blogspot? :)

Ami sa...

Usch, det var inget roligt att höra att du mår så dåligt :(
Hoppas det vänder snabbt så du känner dig bättre!
Kram och krya på dig! Och hoppas det blir ett lyckat bilköp för J :)

Life of Johanna sa...

Ah okej, blogga aldrig från mobilen, tycker det är för smått, så det är inget som jag kommer märka av i så fall :)

"LillaSyster" sa...

Måste vara en extra bra bil han ska köpa, med tanke på att det var långt till handlaren. Hoppas att du mår lite bättre snart igen. Kram

ullie sa...

åhh söt gubbe hoppas han hittade orken nån stans den är tyvärr inte här hos mej för här är den borta idag igen .
usch tråkigt o jobbigt vet ju hur det känns o hos mej är det skit jobbigt i detta himla väder. är det samma för dej ? Vill ha massa värme då mår ja bra
Önskr er en fin lördag o hoppas gubben kommer hem kram