måndag, juli 06, 2015

Måndag, ja det är idag


Ännu en dag i den värkliga verkligheten,
kan lätt utan överdrift säga att min kropp värker och protesterar,
har fått "darrningar" i armarna... inte helt ovanligt,
min kropp beter sig mer som en utomjording än en normal människas kropp.

Tyvärr blev det inget tillfälle att ta mig till Apoteket eftersom "något" sätter käppar i hjulet för en friktionsfri dag...

J väckte mig strax före 9 och sa han å Elin var tvungna att ta Volvon eftersom Audi vägrade starta,
"stendöd" å eftersom de skulle på tv inspelning... bara å gilla läget.

 

Till frukost idag blev det ostomelett i muffinsform,
typ ett LCHF recept fast omelett är ju alltid omelett typ... eller?

 

Fortfarande läser jag Skuldens Gudar av Michael Connelly,


 

Hade tänkt blogga... men plötsligt dog datorn,
J har varnat mig å tyckt jag borde flytta, framkalla alla bilder jag har på datorn eftersom hårddisken verkar gjort sitt... nu har jag icke gjort det, men eftersom jag fick igång datorn kanske jag borde försöka förflytta bilder till separat hårddisk... eller J får göra det när han kommer hem eftersom jag glömt hur man gör... hjärndöd.

 

Dagens första måste, avskyr när det är fullt på diskbänken å i diskhoarna,
önskar jag hade en Rut som styrde upp vardagen åt mig,

 

Ensam hemma... ja när det gäller den mänskliga delen av familjen,
Frost är ju alltid där jag är... han är ingen hundgårdshund,
alltså fatta... jag är mer med Frost än nån annan levande varelse.



Så skönt när det är bortplockat... bara å börja om på nytt,
eftersom jag är ensam hemma tar det ett tag innan det blir fullt igen,



Dagens andra måste, jag måste dammsuga för mitt psykiska välbefinnande,
jag klarar inte av att ha massvis med hundhår fullt överallt som speedade dammråttor,
Bullen lossar vansinnigt med här nu å vi pratar alltså inte om enstaka hårstrån utan det är tussar,
tussar stora som handflator... ja det finns mindre oxå.

Eftersom datorn inte ville fungera optimalt har jag spammat Instagram idag.

Förhoppningen var att tv inspelningen skulle sluta relativt tidigt,
så att J & Elin skulle vara hemma med bilen senast 16.45 men tyvärr nej,
J ringde å de kommer att hålla på till 18, 18.30 å eftersom Apoteket stänger 17,
ja det är liksom kört... bara å se fram mot fortsatt dåligt mående.


11 kommentarer:

Ami sa...

Men vilken otur att du inte kom till apoteket idag heller :(
Skönt att få bort disken i alla fall. Ser mysigt ut att stå där och diska med så fin utsikt mot trädgården :)
Kram och Krya på dig

Nathalié sa...

Otur med bil ovh dator! Det är ju typiskt att allting ska komma
På samma
Gång jämt. Hoppas det löser sig iaf! Kram

Nathalie sa...

Otur med bil ovh dator! Det är ju typiskt att allting ska komma
På samma
Gång jämt. Hoppas det löser sig iaf! Kram

Nathalie sa...

Otur med bil ovh dator! Det är ju typiskt att allting ska komma
På samma
Gång jämt. Hoppas det löser sig iaf!
Hoppas även du får
Må bättre snart. Kram

Nathalie sa...

Otur med bil ovh dator! Det är ju typiskt att allting ska komma
På samma
Gång jämt. Hoppas det löser sig iaf! Krya på dig också. Kram

Life of Johanna sa...

Kika in hos mig, du har en överraskning där! :)

Decdia sa...

Vilken dag! :(
Men snälla du, du måste ju få dina mediciner!

znogge sa...

Men vilken otur.Men du fick verkligen ordning på torpet i alla fall!

Kram och krya på dig!

"LillaSyster" sa...

Jag hoppas att du får din medicin idag.

Ama de casa sa...

Men? Nog borde J ha sett till att du fick dina mediciner innan han åkte iväg! Skärpning!!!

Oj vad med disk... Vi är jätteduktiga på att äta ur förpackningarna, så här blir det inte så mycket ;-)

Snyggt jobbat med att diska undan. Eller förresten... Du kanske bara har ställt alltihopa utanför bildkanten? ;-)

Se nu till att rädda allt på datorn innan det är för sent!
Kram

Nilla sa...

Men vilken otur att allt ska jäklas med dig. Hoppas du får dina mediciner idag. Kram <3