söndag, juli 05, 2015

Inställda Bröllopsplaner



Fortsätter jag att må på detta viset så blir det inget bröllop för mig på onsdag,
som jag mår nu fixar jag aldrig att först åka 6 mil enkel väg,
 sedan vara med i kyrkan typ 90 minuter,
- då lär jag vara knäckt å att då antingen på nå vis ta mig hem på egen hand  
 vilket krävs att vi kör med var sin bil dit, 
å då ska ju jag helst vara i det skick att jag inte är en trafikfara,
eller att jag ska lägga mig å vila någonstans... 
typ hyra stuga på campingen för att vila under den tid J & Elin äter middag å umgås
så jag sedan orkar/är så pigg att jag kan åka bil hem tillbaka de 6 milen till Åsele -

Och innan någon tror att jag inte vill vara med då Js 23åriga dotter gifter sig så Glöm det!!
Om inte annat så vill jag hjärtans gärna vara med i kyrkan under vigseln,
tänk på att det är min egen Elin som ska vara brudnäbb på sin storasysters bröllop.

Eftersom jag å J varit tillsammans sedan C var 4år så har jag varit hennes "elaka styvmor" under de senaste 19 åren så jag kan väl tycka att jag tillhör familjen,
men nu handlar det om sjukdom och sämre mående,
inget jag direkt har valt, även om jag nu slarvade med medicinen då jag glömde hämta ut påfyllning,
men skyller lite på bil bristen i torsdags å att jag i fredags inte mådde så himla okey.

Hur som haver har jag faktiskt tre olika klänningar som jag kan ha på bröllopet,
här nedan ser Ni en av dessa tre,
denna är den mina föräldrar å J tycker passar bäst


Vmmary Rosie Short Dress Ljusrosa - klänning från Vero Moda




På fötterna kommer jag faktiskt att ha en av dessa... detta trots jag fick höra av Cs mamma att:
Enligt tradition ska man undvika bära svart, vitt och rött på bröllop,
Vitt har endast bruden, svart tyder på att man ogillar/sörjer bröllopet och rött betyder att man haft ihop det med någon där...

Om så är... hur kan typ alla män bära svart kostym ihop med svarta skor?
Och om jag har svart väska å svarta skor... jag har kanske inte råd eller lust att köpa på mig skor/väska i modell/färg jag aldrig sedan använder.


Nu är dock min förhoppning att jag ska må så pass okey att jag känner att jag kan närvara.


16 kommentarer:

Cajsa sa...

Hoppas du mår bättre så du kan delta. Jag håller tummarna för det.

Life of Johanna sa...

Håller tummarna för att du kan vara med på bröllopet.

Skall lägga upp mest kommenterat juni imorgon, tack för du påminde mig :)

fia sa...

Håller tummarna för dig vännen.
Kram

"LillaSyster" sa...

Jag håller tummarna för att du ska kunna gå på bröllopet - men gör mig en tjänst och ta något annat på fötterna än kängor !!! Jag förstår om du inte vill ha högklackat, men ta vilka sandaler som helst, men inte kängor till den klänningen på ett bröllop. Kram

Ama de casa sa...

Håller tummarna att du kommer att må bra så att du kan vara med!
Kram

Camilla sa...

Åh, jag hoppas du kommer orka gå! Men känner du att du inte orkar så är det inte mkt att göra..kanske J kan videofilma så du kan få se vigseln efteråt? Klänningen ser iaf jättefin ut! Håller tummarna att du får använda den på onsdag :)

Decdia sa...

Svarta accessoarer kan du lätt ha, men inte helsvart. Hoppas verkligen att du orkar åka, ett minne för livet!

znogge sa...

Vitt eller svart skulle jag inte välja på ett bröllop men rött har jag haft mer än en gång faktiskt... Men det viktigaste är trots allt att du är så pigg att du orkar vara med.

Kram

Ami sa...

Åh, jag hoppas verkligen att du orkar vara med på bröllopet!
En stor krya på dig kram

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

h ja det var toppen i sommar värmen
hoppas du ska orka åka på bröllopet.
trist att behöva utesluta för att kroppen ens strejkar på olika sätt känner igen det där vissa dagar kan jag inte ta mig ut med magen. så jag vet hur det är med att inte må bra.
kraaaam vännen håller tummarna för dig

Fyrtiotaggare sa...

Hoppas du kan vara med, att du känner att du orkar. Det kan kännas hopplöst att komma iväg men också väldigt jobbigt att inte vara med och detta skapar såklart blandade känslor. Kram

TantGlad sa...

Håller tummar och tår så att du kan deltaga på bröllopet.
Kram till dig.

Netti sa...

Hoppas att du mår bättre snart så du kan gå på bröllopet och ta hand om dig! Kram

Nilla sa...

Håller tummarna för att du ska orka vara med. Kram

Veiken sa...

Åh, så trist! Jag hoppas verkligen att du orkar vara med. Strunta i vad man säger om olika färger och ta på dig det du själv vill! Jag tycker endast att man inte ska ha en "brudaktig" vit klänning, men det är min åsikt! Kramar

Therese sa...

Åh så jag hoppas att du känner dig nog ok så att du kan delta <3 Förstår om du i hjärtat inte vill missa detta, men hur du mår inombords måste få avgöra, folk vet int vilken pina du känner och genomlider i kroppen, själv är jag löjligt mör efter att ha skottat ur en pallkrage i går och nu åkt bil tur å retur till Vilhelmina... :-( Så soffa blir det nu! KRAM