söndag 28 juni 2015

Vad jag läser under 2015


Boklista
 
En bok i veckan, 52 böcker på ett år är mitt mål...

 1. Lejontämjaren av Camilla Läckberg (vecka 2)
2. Stalkern av Lars Kepler (vecka 4)
3. Dödlig besatthet av Nora Roberts (vecka 7)
4. I kroppen min av Kristian Gidlund (vecka 8)
5. Och bergen svarade av Khaled Hosseini (vecka 9)
6. Stjärnfall av Nora Roberts (vecka 10) sportlovsveckan
7.  En mörkare himmel av Mari Jungstedt & den norske författaren 
Ruben Eliassen (vecka 10) sportlovsveckan
8. Journal 64 av Jussi Adler-Olsen (vecka 12)
9. Doft av rosor  av Nora Roberts (vecka 13)
10. Ni älskar dem inte av Belinda Bauer (vecka 13)
11.  Märkta för livet av Emelie Schepp (vecka 15) påsklovsveckan
12. Mellan fyra ögon av Denise Rudberg (vecka 15) påsklovsveckan
13. Kockskola för ensamma hjärta av Marita Conlon-Mckenn (vecka 17)
14. Mer än en blick av Nora Roberts (vecka 18) harlequin bok = snabbläst
15. Stormvarning av Nora Roberts (vecka 18) harlequin bok = snabbläst
16. Fånga fantasin av Nora Roberts (vecka 19) harlequin bok = snabbläst 
 17. I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck (vecka 22)
  18. Vita Spår av Emelie Schepp (vecka 23)
19.  Svarthuset av Peter May (vecka 24)
20. Änglavakter av Kristina Ohlsson (vecka 26)

Barfotaflickan av Katerina Janouch var inte lika bra som de övriga,
eller om jag hade för stora förväntningar?
jag blev besviken på slutet... ville veta vad som hände och hur,
tycker författaren glömde bort storyn å gav typ bara en resumé om vad som hänt,
men som alltid en cliffhanger så det lär komma ytterligare en bok.
 
Barfotaflickan (häftad)

Ny vändning för Cecilia Lund
Barnmorskan Cecilia Lund fyller 40 och lever varannanveckasliv i en lägenhet i förorten. Barnen har blivit äldre och Cecilia kan satsa mer på sitt arbete. En natt kommer en papperslös kvinna in på förlossningen. Hon föder en pojke men dagen efter försvinner hon spårlöst. Ingen vet vart hon tagit vägen eller varför hon lämnat kvar sitt nyfödda barn. Samtidigt sker en rad dramatiska händelser i Cecilias familj. Sonen Marcus drabbas och även modern Christina. Både privat och i sitt yrke brottas Cecilia med svåra frågor om människors lika värde. Barfotaflickan är den åttonde delen i den mycket populära romanserien om barnmorskan Cecilia Lund.
 

5 kommentarer:

TantGlad sa...

Du är jätteduktig på att läsa. Det är inte jag tyvärr. Men nån bok blir det väl under sommaren då man är ledig.

Kramkram.

znogge sa...

Då har man en bok till att se fram emot.

Kram

Veiken sa...

Hinner du med alla böcker som du har tänkt dig? Det är inte dåligt! Kramar

Ama de casa sa...

Åh vad duktigt du läser! Själv är jag inne i en lässvacka. Har en bok med mig, men har inte iddats öppna den. Sitter och tittar på människor istället när jag är nere vid poolen :-)

sv: Jo, jag mår jättebra - tackar som frågar! Och Syster Anders är pålitlig som alltid :-)

nalta norrland sa...

Ifall jag läst 52 böcker till Nyårsafton,
ja då har jag hunnit läsa vad jag tänkt ;-)