måndag, juni 22, 2015

Vad jag läser under 2015


Boklista
 
En bok i veckan, 52 böcker på ett år är mitt mål...

 1. Lejontämjaren av Camilla Läckberg (vecka 2)
2. Stalkern av Lars Kepler (vecka 4)
3. Dödlig besatthet av Nora Roberts (vecka 7)
4. I kroppen min av Kristian Gidlund (vecka 8)
5. Och bergen svarade av Khaled Hosseini (vecka 9)
6. Stjärnfall av Nora Roberts (vecka 10) sportlovsveckan
7.  En mörkare himmel av Mari Jungstedt & den norske författaren 
Ruben Eliassen (vecka 10) sportlovsveckan
8. Journal 64 av Jussi Adler-Olsen (vecka 12)
9. Doft av rosor  av Nora Roberts (vecka 13)
10. Ni älskar dem inte av Belinda Bauer (vecka 13)
11.  Märkta för livet av Emelie Schepp (vecka 15) påsklovsveckan
12. Mellan fyra ögon av Denise Rudberg (vecka 15) påsklovsveckan
13. Kockskola för ensamma hjärta av Marita Conlon-Mckenn (vecka 17)
14. Mer än en blick av Nora Roberts (vecka 18) harlequin bok = snabbläst
15. Stormvarning av Nora Roberts (vecka 18) harlequin bok = snabbläst
16. Fånga fantasin av Nora Roberts (vecka 19) harlequin bok = snabbläst 
 17. I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck (vecka 22)
  18. Vita Spår av Emelie Schepp (vecka 23)
19.  Svarthuset av Peter May (vecka 24)
20.  Änglavakter av Kristina Ohlsson (vecka 26)

Änglavakter (pocket) 

Nu ska jag börja läsa Barfotaflickan av Katerina Janouch,
Barfotaflickan är den åttonde delen i den mycket populära romanserien om barnmorskan Cecilia Lund.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Tack för tipset! Den boken gillar jag så den måste beställas.

Kram

Ami sa...

Bra med lite boktips nu när sommaren ändå inte verkar vilja komma hit till Skåne :(
Kram från ett regnigt Helsingborg

Roligt för Elin att zombieinspelningen fortsätter och att hon "tjänar" lite egna pengar :)

Life of Johanna sa...

Vad som gömmer sig i paketen kommer upp efter bloggträffen :)

nalta norrland sa...

Jag gillar Katerina Janouch, Barfotaflickan känns lite aktuell eftersom det delvis handlar om tiggares situation i Sverige, lagom blandning mellan sanning och fantasi

ullie sa...

åh Åsa ja glömde tala om .. va hos en utav mina vårdtagare kollade tv lite då hon va på toa. helt plötsligt känner ja igen där de stod vid stängslet alla zoombie o de pratar om att det ska spelas in en film ja bara ropade högt detta känner ja igen ha ha tanten undra va ja sa hi hi men på tv va det lite utav inspelningen vet ine om ni såg ? =)

ullie sa...

glömde skriva har hör hur fint ni har där uppe här är den bara lite då o då ca 17 gr bara men inge regn tur det ?= )

nalta norrland sa...

Ha ha :) så Du har sett Elin, tv stjärnan <3, på tv :)

ullie sa...

ha ha ja min vårdtagre tyckte det va skit häfftigt när ja berättade hi hi

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

tack ja dom var så söta så med kransar.
Nu ska jag börja laga mat här hemma
köttfärslimpa får det bli idag gott det.
kraaaam

Veiken sa...

Jag har sagt så länge att jag ska läsa serien om Cecilia Lund, men det kommer alltid andra böcker i vägen! ;) KRamar

vanessa andersson sa...

kul med boktips :)