torsdag, juni 04, 2015

Vad är Adaptil? Kan det hjälpa oss?

Är detta ett halmstrå... kan det hjälpa Frost och mig?

Jag hittade detta på nätet, 
jag ska kolla med Apoteket idag å höra om produkten finns hemma, 
alternativ går att beställa,

Jag har prövat ringa veterinären igår onsdag men hon svarade inte...
jag kollar med Apoteket i eftermiddag å sedan får jag försöka få tag på veterinären igen.

ADAPTIL produkterna innehåller ett feromon som är en syntetisk motsvarighet till det ”appeasing feromon”  tiken avger från juverområdet efter valpning. 
Detta feromon (Dog Appeasing Pheromone, DAP) har betydelse för valparnas bindning till tiken och för utvecklingen av valparnas känslomässiga stabilitet.
ADAPTIL produkterna kan användas i förebyggande syfte eller i kombination med träning vid redan uppkomna beteendeproblem.
 

Vad innebär åksjuka?

Åksjuka hos hund kan uppstå genom att balanssinnet hos hunden blir rubbat på grund av bilens rörelser, åksjuka kan också uppstå av att hunden känner oro och rädsla.
 Båda dessa faktorer kan orsaka illamående och överdriven salivering, medan rädsla även kan resultera i att hunden reagerar med att:
  • Flämta
  • Skaka
  • Skälla
  • Gnyr
Att minska/minimera hundens stressnivå, kommer i de flesta fall även att reducera symptomen för åksjuka.

Lugn hund i bilen

Hur hjälper Adaptil?
Adaptil Spray och/eller Adaptil Halsband minskar symptomen på stressorsakad åksjuka.

     Happy Dog Travel 


    .

    8 kommentarer:

    fia sa...

    Ska hålla tummarna för er.
    Misstänkte att du mådde sämre vid väder och vind.
    Hoppas på lite sol till dig.
    Kram

    znogge sa...

    Det finns som sagt olika medel mot åksjuka och man får prova sig fram. Hoppas det hjälper så att ni får en lösning på problemet. Att ta bort en frisk hund är fullständigt oacceptabelt och att passivt låta det hända är inte bättre. Jag känner hur upprörd jag blir och jag skulle inte kunna leva en minut med en sådan person...

    Ami sa...

    Kan detta hjälpa och det inte är skadligt för hunden, tycker jag absolut att du ska prova!
    Jag hoppas verkligen att Frost ska må bättre och känna sig trygg när han åker bil :)
    Jag håller tummarna!
    Kram

    Therese sa...

    Håller tummarna att detta kan hjälpa!!!! <3

    Decdia sa...

    Jag har aldrig testat det så jag kan inget säga, men jag hoppas att det fungerar för Frosts skulle!

    nalta norrland sa...

    Jag hoppas verkligen jag missförstår Dig och att Du inte säger att jag passivt låter det ske? Förlåt om jag misstar mig, men jag orkar inte med beskyllningar i detta läge då jag försöker febrilt hitta en lösning som inte för oss till avgrunden.

    znogge sa...

    Nej, du är långtifrån passiv och det tycks vara din uppgift ensam att klara det vilket inte är klokt! Ni borde självklart jobba med det tillsammans. Men vad jag inte förstår är varför J:s ord är lag och att inte ditt ord kan vara det? Det är helt främmande för mig att en person bara kan bestämma så. Jag hade aldrig accepterat det.


    Hoppas det löser sig!

    TantGlad sa...

    Jag hoppas att det går bra, och jag håller tummarna för er.
    Kramkram.