torsdag, juni 04, 2015

Fler motgångar eller så här är det just nu


Elin var på Frisksportarna igår kväll,
det sista för denna termin,
när jag hämtade hem henne så hade hon huvudvärk och ont i halsen,
då hon inte ville äta sitt kvällsfika utan bara drack började jag fundera på om hon var sjuk, 
trött eller om det var något annat fel.
Efter tandborstning fick Elin en Alvedon och så var det go' natt.
Vid 23tiden var Elin varm som en liten kamin,
hon klagade över ont i nacken.
Jag bäddade om kuddar å gosedjur och hon somnade efter nån halv timme.

I morse när det var morgon så såg jag direkt på Elin att nån skola blir det icke idag,
rödblommig och varm, Elin protesterade... 
hon ville gå till skolan, rädd att missa något så här dagarna innan skolavslutning,
en kompromiss... vi kollade tempen å med 38 i temp hade Elin inget val,
jag skickar ju inte Elin till skolan för utegympa i regn å blåst då hon har feber.

För övrigt lyckades J ha otur igår igen å ramlade å slog ryggen så nu är han än mer "handikappad" eftersom han redan har den där skadan i ryggen sedan han ramlade å slog sig i början av december,
då han ramlade i december - tror jag, jag kan ha missuppfattat - blev en av "diskarna" i ryggen förstörd så nu väntar J att få träffa en ryggkirurg... typ nån gång i juni.

Jo men ja så är det... livet är inte en dans på sommaräng,
Det känns som om min blogg borde byta namn till "Jag klagar jämt, livet är svart",

 Jag har varit på Apoteket som dock icke hade Adaptil Halsband hemma,
 men det gjordes en beställning och på måndag eftermiddag bör jag kunna hämta hem produkten å sen får vi se vad som händer ifall det fungerar eller icke.

Sedan var jag å Frost ute å körde lite runt omkring å tränade på att åka bil.
 
För övrigt så mår jag inte speciellt bra,
men det är väl så att jag förtjänar att må skit,
somliga straffas genast.
Jag är väldans trött, huvudvärk å värkig i kroppen,
jag har ont i både fingrarna  å tårna... känns som de håller på att värka sig lösa från hand/fot.
Även ont i nacken, axlar å bröstrygg, troligtvis delvis beroende på det kyliga vädret,
 men även denna bilkörning som tar på min kropp och anstränger mitt mående negativt.

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Men usch vad många motgångar! Hoppas ni kryar på er allihopa!
Kram

Life of Johanna sa...

Ni verkar få krya på er allihop!

Hoppas bandet kan hjälpa honom :)

Jag vet, det hade varit så kul och träffa dig.

Veiken sa...

Jag tror inte ett ögonblick å att du mår dåligt för att du är värd det! Släng dom tankarna i papperskorgen!!! Otroligt tråkigt att ni har det så jobbigt med sjukdom. Kramar

Me and my wonderful kids sa...

Otur! Hoppas bägge är lite bättre nu!

Fyrtiotaggare sa...

Kram

"LillaSyster" sa...

Krya på er!
Man kan numera byta ut diskarna, man går in via magen och fixar det. Hoppas att ni alla mår bättre snart. Kram

"LillaSyster" sa...

Adaptil kan du beställa på Apotea och få direkt hem i brevlådan!

znogge sa...

Men nu får det väl räcka :-( Hoppas att Elin piggnar till snabbt men med feber kan hon ju inte gå till skolan.

Kram

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Trist att hon blev sjuk såhär innan skolavslutningen. Hoppas hon piggnade till fort.
Äsch, man behöver få klaga av sig, så klaga på du:)