onsdag, juni 10, 2015

Ett missat 70 års kalas - helt okey att stanna hemma


Bildresultat för grattis bild 

Bildresultat för grattis bild

Idag 10 juni fyller min svärfar 70 år,

han ska ha fest på lördag den 13 vilket jag missar,
J och troligtvis hans ena bror ska ta husvagn å köra till Strömsund redan på fredagskväll,
(J är tvungen att närvara under Elins skolavslutning innan han får lämna oss)
att jag missar kalaset beror INTE på att Frost inte är tyst i bilen,
vilket man nästan kunde tro...

 
Elin å farfar juli 2009

Anledningen till att jag å Elin inte följer med är främst att jag anser inte att Elin har så mycket på ett 70 års kalas där alkoholen har stor betydelse.

Jag har inget mot alkohol så länge de som dricker gör det med förstånd.
Däremot ogillar jag den personlighetsförändring som sker med folk när de druckit för mycket.


  
Elin å farmor juli 2009
(farmor är egentligen Js styvmor, men hon är den enda farmor Elin känner till)

 
J å hans far juli 2010

 
"farmor & farfar", Js dotter C å vovvan juli2010,

 
J, min svärfar å hans fru "farmor" juli 2012

Anledningen till att det blev "gamla" bilder på min svärfar är ju enkel... min tidigare blogg försvann ju eftersom Google ansåg jag var under 13 år... å alla bloggbilder från augusti 2012 fram till denna blogg Nalta Norrland startades i början av detta år är helt borta.

9 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Håller med dig!
Ha det så gott hemma ni båda.

lenaiwales sa...

Grattis till svärfar!
Vad konstigt med bilderna och att du är under 13 år. Fattar inte riktigt.

Ami sa...

Grattis till din svärfar idag :)
Så tråkigt att du inte fick rätsida på din gamla blogg. Det var märkligt att den bara kunde försvinna så!
Ha en fin dag
Kram

Decdia sa...

Trist att det ska vara så mycket alkohol där så att du inte känner dig bekväm med att ha Elin där. Hoppas att svärfar får en fin dag ändå och lagom med sprit. :)

Ama de casa sa...

Låter som ett klokt beslut att avstå från den festen.

Idag fyller min storebror och min kusin också år :-)

Nilla sa...

Håller med om att barn inte ska behöva vara på en plats där alkoholen kanske strömmar lite för mycket. Kram <3

Cissi sa...

Låter som ett bra beslut när det är alkohol på det sättet. I år hade vi jul hos oss och tog beslutet att det var barnens högtid och att vi inte skulle servera alkohol... ändå så tog svärmor med sig rosé "utfall nån vill ha" :S konstigt sånt där.. .

znogge sa...

För mycket alkohol ska det inte vara när det finns barn med. Inte annars heller tycker jag!

nathalie - mamma till charlie sa...

jag avstår också från såna kalas och tillfällen där det är alkohol, dels för att jag själv väldigt sällan dricker, men mest för charlies skull.
då får ni ha lite mor- och dottermys istället :)