måndag 15 juni 2015

Elin zombie


I sommar invaderas Åsele av zombies.
Anledningen är Sveriges Televisions satsning på barnprogrammet ”Zombie”.

 

Jag fick en bild från J som är på tv inspelning med Elin

Statisterna ska föreställa ”lagomt läskiga zombies” som ska jaga de barn som medverkar i programmet.

Varför just Åsele som inspelningsplats?
– Eftersom det är en Umeåproduktion, SVT Umeå gör det här tillsammans med ett produktionsbolag från Stockholm som heter Mediabruket, så letade vi runt i Västerbotten och Åsele passade in på de saker som vi letade efter. Det är lagomt stort och vi tror att vi kan skapa illusionen av att det är en ö eller halvö, fastän det inte är det. Det passade helt enkelt de premisser vi hade satt upp, säger Nydahl.

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vad kul och spännande! Och lite läskigt också... :-)

Ama de casa sa...

sv: Huruvida marknaden flyttar? Jag tror det när jag ser det... :-)

Cajsa sa...

Låter kul att få uppleva tv-inspelning . Hoppas att det blir roligt för Elin.

N sa...

Roligt med tv-inspelning :)

TantGlad sa...

Oj....Zombies...låter läskigt värre.
Tror jag håller mig hemma jag haha.
Men en rolig grej Äre nog.

Ha det gott och kram.

znogge sa...

Så spännande för Elin att få vara med i inspelningen!

Nilla sa...

Så spännande :-)