fredag, juni 26, 2015

Det låter tokigt, men är sanningen

Fredagens sammanfattning

Hur tokigt det än låter är jag glad att J har massor på sin agenda så trots han är "ledig" har han inte mycket tid med oss... tv inspelning med Elin blev det i måndags å sedan nästa vecka så nu är det som "vanligt"... jag å Elin är hemma å J ute på vift.

Anledningen till att jag är nöjd är ju enkel,
nu är det inte "mitt fel" att vi inget kan göra,
å inte beror det på Frost å hans skällande i bilen.

Eftersom jag mår rätt dåligt,
ja jag är fortfarande sämre efter onsdagens bravader...
jag är trött, min kropp värker och magen är ond,
så är jag inte direkt intresserad av varken långa stunder i bil,
eller husvagnsåkning och utflykter,
jag är glad att få vara hemma å vara själv,
slippa vara social, 
ta dan som den kommer i min egen takt.

Yes, jag vet... det är Elin som drabbas,
inte roligt sommarlov... men nu är det som det är,
jag kan inte lägga dåligt samvete ovanpå mitt sämre mående,
min ångest jobbar på bra utan jag ger den extra tillskott.

 

Elin pratade om husvagnsåkning igår,
typ... "pappa har sagt vi ska ut med husvagn sen..."
jo Yes... eller inte, jag förklarade för Elin att jag tänkte inte köra bil själv efter J & husvagn ihop med Frost på grund av att J inte vill ha Frost i bilen förrän Frost är tyst och sitter/ligger still till 100% å det kommer troligtvis inte hända under sommaren 2015 ifall inga under sker.
Så... var så god å åk ut med husvagn... men jag är hemma med hundarna.


Nu behöver jag ju inte oroa mig för någon husvagnsåkning förrän efter 12 juli och eftersom årets höjdpunkt, den största händelsen under året för oss boende i Åsele går av stapeln tredje helgen i juli så blir det tidigast efter detta någon husvagnstripp är möjlig.


Men hur som haver så i nuläget är jag glad att det inte är mitt sämre mående eller Frost skällande som rår för att det är som det är, att slippa känna dåligt samvete över "att jag förstör" är faktiskt skönt.

8 kommentarer:

Ami sa...

Det är ju så klart inget kul att du mår dåligt! Men jag förstår hur du tänker.....Hoppas allt löser sig till det bästa för er :)
Kram och fortsätt krya på dig!

Nilla sa...

Kram <3

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

hoppas din fredag blir fin trots ångest och allt.
ja vi får se hur det blir med jobbet har inget hopp då det är svårt att få.
nu ska vi mysa i soffan har vart ute o shoppat med dom små och fotat kraaam

Ama de casa sa...

Helt rätt beslut. Stanna hemma med hundarna oavsett.
Kram

Vano sa...

Förstår hur du tänker samt att du känner dig glad över det. Bra att du förklarade för Elin hur det ligger till med husvagnen, barn förstår mer än vad man tror. Tycker även att du inte ska ha dålig samvete, du kan inte rå för vad som händer med ditt mående än att försöka ta hand om dig på bästa sättet. Blir det för tråkig för henne så kan ni kanske pyssla om hon gillar pyssel? Panduro har en hel del att välja mellan, ni kanske kan framkalla några bilder från nån rolig resa/besök ni gjort och gör en egenfoto bok? Kan va superkul om man tycker om att pyssla. Kram

ullie sa...

åh marknad va kul
ja du Åsa fy så trött man blir på såna där skit kommentarer va får de allt i från suck
Gör som känns bäst för dej o hundarna såklart kram

Camilla sa...

Men vilken upplevelse för E att få vara med om en inspelning! Måste ha varit jättekul och spännande för henne!
Låter klokt att du stannar hemma med hundarna om du mår minst dåligt av det. Kan ju vara mysigt för far och dotter att få umgås lite på tu man hand med (även om de såklart gärna vill ha med dig!) :)

Fyrtiotaggare sa...

Om du bara visste hur väl jag förstår dig just nu!! Kram