onsdag, juni 17, 2015

Ännu en gnällig dag



Även om det "bara" är sedan måndag kväll min mage är riktigt risig, 
så känns det faktiskt som om dessa magkramper, illamående, 
akuta toabesök och dessa hugg av smärta pågått under flera dygn.

Igår låg jag i stort sett hela dan,
tur Frost är nöjd med att vara med mig...
vi gick ut första gången vid 16tiden,
då gick vi faktiskt å hämtade posten.

Denna promenad höll på att ta död på mig,
jag blev helt utslut på å visste inte hur jag skulle lyckas ta mig de sista 500 m hem.

Bildresultat för ont i magen 

Eftersom värken i ryggen,
främst  ländrygg och höfter värker oavbrutet, 
sedan måndag eftermiddag känns det som om detta parti... 
typ mitten av mig, håller på att gå sönder.
Även bröstryggen värker,
jag får "hugg" i hjärtat, det gör ont när jag andas.

Bildresultat för ont i ryggen 

I morse var vi alla uppe redan strax efter halv 7,
detta trots det endast är J som hade något på sin agenda,
Elin är nämligen - till sin besvikelse - ledig i dag från tv inspelning,
vilket jag tror är bra då det varit två långa dagar,
igår drog de över på tiden så Elin & J var inte hemma förrän omkring 19.15 
och då de åkte vid halv 9 på morgonen blev det en lång dag,
även om det är en del väntan och inte alltid händer så mycket, 
är de ju tvungna att hålla sig alerta på inspelningsplatsen och inte avvika.
Jag och Frost återvände till sängen å fortsatte sova till 10 tiden,
Yes sådan hemsk mamma är jag...
Elin fikade ihop med J så det gick inte direkt nån nöd på henne,
även om hon blev själv efter kl 8,
hon lade sig i soffan med iPad å då är ju hon nöjd.
 

Men nu är det bara att gilla läget å göra det bästa av situationen.

Bildresultat för nalle puh citat 




5 kommentarer:

Life of Johanna sa...

åh hoppas magen snart rättar till sig för dig, det är drygt och ha det så!

"LillaSyster" sa...

Du är ingen hemsk mamma, men jag tycker nog att du bör uppsöka ett sjukhus om det fortfarande hugger då du andas, eller ring 1177 så får du hjälp på tfn och ev så bokar de in dig hos en kompetent doktor på en gång. De är alltid så trevliga och hjälpsamma då man ringer dit. Krya på dig! Kram

Nilla sa...

Fy vilket elände du har. Nu får det faktiskt ta och gå över. Kram

znogge sa...

Usch, vilken otur :-( Hoppas att det blir en snabb förbättring.

Kram

TantGlad sa...

Låter inte bra alls. Jobbigt att ha det sådär. Du måste kolla upp det hos läkaren.
Ta hand om dig nu.

En kryapådig kram från mig.