tisdag, juni 09, 2015

Allt går runt, runt, runt i en jäkla spiral


Verkliga värken i verkligheten

Eftersom mitt mående går i cykler, i skov å har olika skeden lär ju ingen bli förvånad när jag nu säger att jag mår sämre å att jag snart blir galen på värken.

Troligtvis hjälper eller rättare sagt stjälper vädret till att göra värken värre.

När temperaturen sällan eller typ aldrig kliver över + 10 grader och då det regnar å är jämngrått vanligtvis minst fem av veckans sju dagar så är det kanske inte konstigt att kylan påverkar värken och jag har typ samma lika kroppslig värk som jag brukar uppleva i september, oktober.


Denna elaka, envisa värk bråkar oavbrutet.

Jag har stora problem med att få kroppen att hänga med i de aktiviteter den måste delta i,
att sätta upp Elins hår i enkla tofsar, att fläta hennes hår är ett straff med fingrar och handleder som skriker av smärta och inte vill uppföra sig väl.

Att ställa mig ner på knä för att plocka upp något som ligger där det inte bör ligga ställer genast till bekymmer som normalt inte borde vara så besvärliga... utan stöd så att jag med hjälp av armarna kan hjälpa till att få mig på fötter ja då kommer jag i princip inte upp igen.

Igår kväll fick jag plötsligt,
utan att ha gjort någonting,
så jäkla ont i höger fot och tår att det gjorde ont när täcket låg mot tårna.

Bildresultat för värk kropp 

Ikväll är det meningen att vi - jag & Elin - ska till en av ledarna från karaten på en avslutningsfest,
vi ska grilla hemma hos honom,
kul... ja det skulle vara kul ifall jag mådde bättre och ifall vädret var varmare.
Nu finns det två alternativ... antingen får Elin stanna hemma (ifall det regnar blir det så) eller så får Elin gå själv vilket hon inte känner sig riktigt bekväm med.

Jag tycker INTE synd om mig själv,
men jag önskar för Elins skull att jag ska orka följa och att jag ska fungera,
det är Elin som blir drabbad mest av min sjukdom och ohälsa.

6 kommentarer:

Life of Johanna sa...

Hoppas regent håller sig borta, du får komma till oss i söder istället ;)

Life of Johanna sa...

Japp före bilder är tagna, dock inga efter ännu ;)

fia sa...

Svar. .jo jag väljer att se att det blir ok.
Kram

Nilla sa...

Hoppas att vädret tillåter att du följer med. Det är inte kul när man känner att barnen blir lidande. Kram <3

nathalie - mamma till charlie sa...

aj aj :( hoppas det blir bättre snart. kram <3

Ina sa...

Jag blir också påverkad smärtmässigt av vädret. Något som hjälper mig liiiite är en elektrisk värmefilt. Nu kan man ju inte sitta under den oavbrutet men den hjälper mig ibland att slappna av eftersom smärtan också gör att man spänner sig mer och mer. Har du testat